Ders Adı Çağrı Merkezi Yönetimi II
Ders Kodu CHM-108
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Arzu ÖZKANAN
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çağrı merkezlerinde örgütleme, çağrı merkezlerinde yöneltme ve eşgüdümleme, çağrı merkezlerinde denetleme, çağrı merkezlerinde teknoloji yönetimi, çağrı merkezlerinde insan kaynakları yönetimi, çağrı merkezlerinde bilgi yönetimi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çağrı merkezlerinde teknoloji ve kalite ile ile ilgili temel kavramları açıklamak ve bu teknolojinin bilgi yönetimi ve karar almada kullanımını öğretmek, çağrı merkezi çalışanlarının istihdam politikaları ve motivasyon uygulamalarını kavratmaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 30
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 30
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Çağrı Merkezleri yapılanmasını kavrayabilir.
2 Çağrı merkezi yönetiminin neler yapması gerektiğini bilir.
3 Çağrı merkezi teknolojilerini bilir.
4 Çağrı merkezinde kaliteli hizmeti açıklayabilir.
5 Çağrı merkezlerinde insan kaynakları yönetimin analiz edip değerlendirebilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Örgütleme ve bölümlere ayırma
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
2 Çağrı merkezi örgütlenmeleri
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
3 Çağrı merkezlerinde yöneltme
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
4 Çağrı merkezlerinde eşgüdümleme
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
5 Denetim ve denetim süreci
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
6 Çağrı merkezlerinde denetleme
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
7 Teknoloji ve çağrı merkezlerinde teknoloji
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
8 Çağrı merkezlerinde kullanılan sistemler
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
9 Kalite ve hizmet kalitesi
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
10 Çağrı merkezlerinde kalite yönetimi
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
11 İnsan kaynakları yönetimi ve özlük işlemleri
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
12 Çağrı merkezlerinde iş sözleşmesi türleri ve çalışan bağlılığı
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
13 Bilgi ve yönetimi
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
14 Çağrı merkezlerinde bilgi yönetimi ve bilgi güvenliği
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 5
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 3
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 3
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 5
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 4
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 2
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 3
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 3
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 3
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 1 40
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 2 30
Ödevler 1 3 3
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 93    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim elemanı tarafından oluşturulan ders içeriği
Diğer Kaynaklar Öğretim elemanı tarafından oluşturulan ders içeriği
Materyal
Dökümanlar Öğretim elemanı tarafından oluşturulan ders içeriği
Ödevler Ödev
Sınavlar Ara sınav Kısa sınav Final sınavı
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yönetim fonksiyonlarından örgütleme fonksiyonu ve bölümlere ayırma işlemleri
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yönetim fonksiyonlarından örgütleme fonksiyonu ve bölümlere ayırma işlemlerini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinin örgütlenmeleri ve örgüt yapıları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezlerinin örgütlenmeleri ve örgüt yapılarını öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yönetim fonksiyonlarından yöneltme fonksiyonu ve çağrı merkezi örgütlerinde yöneltme uygulamaları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yönetim fonksiyonlarından yöneltme fonksiyonu ve çağrı merkezi örgütlerinde yöneltme uygulamalarını öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yönetim fonksiyonlarından eşgüdümleme fonksiyonu ve çağrı merkezi örgütlerinde eşgüdümleme teknikleri
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yönetim fonksiyonlarından eşgüdümleme fonksiyonu ve çağrı merkezi örgütlerinde eşgüdümleme tekniklerini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yönetim fonksiyonlarından denetim fonksiyonu denetim süreci
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yönetim fonksiyonlarından denetim fonksiyonu ve denetim sürecini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde denetleme
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezlerinde denetlemeyi öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Teknoloji ve çağrı merkezlerinde teknoloji gelişimi
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Teknoloji ve çağrı merkezlerinde teknolojiyi öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde kullanılan teknolojik sistemler
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezlerinde kullanılan teknolojik sistemleri öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kalite ve hizmet kalitesi kavramları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Kalite ve hizmet kalitesi ile önemini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde ve hizmetinde kalite yönetimi
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezlerinde ve hizmetinde kalite yönetimini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İnsan kaynakları yönetimi ve çalışan özlük işlemleri
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama İnsan kaynakları yönetimi ve çalışan özlük işlemlerini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İş sözleşmesi türleri, çalışan bağlılığı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama İş sözleşmesi türleri, çalışan bağlılığının önemini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Bilgi ve örgütler için önemi ile yönetimi
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Bilgi ve örgütler için önemi ile yönetimini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde bilgi yönetimi ve bilgi güvenliği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezlerinde bilgi yönetimi ve bilgi güvenliğini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri