Ders Adı Çağrı Merkezi Yönetimi I
Ders Kodu CHM-107
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Arzu ÖZKANAN
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çağrı merkezi ile ilgili temel kavramlar, çağrı merkezinde kullanılan terimler, yönetim ve çağrı merkezi yönetimi, çağrı merkezlerinde planlama, çağrı merkezi yönetim anlayışı, çağrı merkezinde performans yönetimi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencinin Dünyada ve Türkiye’de Çağrı Merkezi Hizmetleri sektörünü tanıması, sektörle ilgili kavramları kavraması, sektörel gelişmeleri ve başlıca sektörel aktörleri değerlendirebilmesi beklenmektedir.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahip olur.
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz eder.
3 Çağrı Merkezi Hizmetleri sorumluluk ve görevlerini yerine getirir.
4 Çağrı merkezlerindeki hizmet kalitesini yükseltmek için yapılması gerekenleri kavrar.
5 Çağrı merkezlerinde kullanılan teknolojileri tanımlar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çağrı merkezi ile ilgili temel kavramlar
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
2 Müşteri ilişkileri yönetimi ve çağrı merkezi
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
3 Çağrı merkezlerinde sunulan hizmetler
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
4 Çağrı merkezi terimleri
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
5 Çağrı merkezi sektörü
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
6 Yönetim ve gelişimi
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
7 Çağrı merkezi yönetimi
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
8 Çağrı merkezinde planlama
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
9 Çağrı merkezinde vardiya planlama
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
10 Çağrı merkezinde stratejik planlama
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
11 Çağrı merkezi çalışanları ve motivasyonu
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
12 Çağrı merkezi yöneticisi
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
13 Performans değerleme
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
14 Çağrı merkezlerinde performans değerlendirme ve başarı kriterleri
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim MYO e-ders içeriği
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 5
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 4
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 2
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 5
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 4
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 2
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 2
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 3
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 4
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 2 30
Ödevler 1 15 15
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 105    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Diğer Kaynaklar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Materyal
Dökümanlar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Ödevler Ödev
Sınavlar Arasınav Yılsonu Sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezi kavramlarını öğrenir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezi kavramlarını öğrenme
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Müşteri ilişkileri yönetimi ve çağrı merkezinin müşteri ilişkileri yönetimindeki yerini öğrenir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Müşteri ilişkileri yönetimi, çağrı merkezlerinin müşteri ilişkileri yönetimindeki yeri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde sunulan hizmetleri öğrenir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezi hizmetleri ve sunumu hakkında bilgi edinir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerine özgü terimleri öğrenir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezi terimleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezi sektörünü tanır
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezi sektörünü tanıma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yönetim bilimini öğrenir ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yönetim, yönetim kuramları ve gelişimi
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yönetim bilimi perspektifinde çağrı merkezi yönetimin kavrar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezi yönetimi, uygun yönetim yaklaşımı
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yönetimin fonksiyonların ilki olan planlamayı ve çağrı merkezleri için önemini kavrar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Planlama, çağrı merkezinde planlama ve sürelerini öğrenme
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezinde kısa dönem planlama ve vardiya planlamayı kavrar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezinde kısa dönem planlama, vardiya planlama, kesintisiz hizmet için vardiya planlamanın önemi
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezinde uzun dönem planlama ve stratejik planlamayı kavrar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Stratejik planlama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde görev yapan çalışanlar ve unvanları ile çalışanların motivasyonunu kavrar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezlerinde hiyerarşik yapılanma, unvanlar ve çalışanların motivasyonu
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezi yöneticisi olma adımlarını öğrenir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezi yöneticileri ve düzeyleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Performans değerleme ve önemini kavrar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Performans değerleme ve yöntemleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde performans değerlendirme yöntemi ve başarıya ulaştıracak kriterleri kavrar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezlerinde performans değerlendirme yöntemleri, çağrı merkezlerinin başarı kriterleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri