Ders Adı Proje Tasarım
Ders Kodu MDS-3207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr.ögr. Üyesi Elif BAYRAK KAYA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği öğrenciye uygulaması için verilen çalışmaların belirli aşamalardan geçerek sonuca ulaşması için gerekli basamakların uygulanması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Tasarım yeteneklerini geliştirme, Belirlenen yüzeylere ve konulara uygun tasarımlar yapabilme yeteneği kazandırmak İçin çalışmalarda bulunmak ve bu becerinin geliştirilmesi uygulamalar yapılması
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 100
Destek Dersi 100
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 100
Aktarılabilir Beceri Dersi 100
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Proje tasarım ilkeleri hakkında genel bilgiler edinebilmek
2 Seçilen Proje tasarımının çizimini yapmak
3 Proje hazırlama kullanılan malzemelerin tanıma ve uygulama becerisi elde etmek
4 Proje tasarımında kullanılacak tekniklerin belirlenerek uygulama aşamasına geçilmesi
5 Projenin tamamlanarak sunuma hazır hale getirilmesi
6
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Konular belirlenir, Konular üzerinde araştırmalar yapılmaya başlanır ve bilgi toplanır
  Ön Hazırlık: tasarım ili iliği literatür arastırması
2 Konular üzerinde araştırmalar yapılarak çalışmanın ve tasarımın detayları ayrıntılı olarak araştırılır.
  Ön Hazırlık: tasarım ili iliği literatür arastırması
3 Konular üzerinde araştırmalar genel olarak değerlendirilerek diğer aşamalar planlanır.
  Ön Hazırlık: tasarım ili iliği literatür arastırması
4 Tasarımların belirlene çerçeve devam ederek gerekli eklemeler yapılar ve tasarıma devam edilir.
  Ön Hazırlık: daha önce yapılan uygulamaların incelenmesi
5 tasarımın bu aşamasında yapılan çalışmanın genel gidişatı üzerinde değerlendirmelerde bulunulur
  Ön Hazırlık: daha önce yapılan uygulamaların incelenmesi
6 tasrımda ana hatlarının tamamen oturması gerekle son dokunuşlar yapılarak uygulana hazır hale getirilir.
  Ön Hazırlık: daha önce yapılan uygulamaların incelenmesi
7 Uygulanacak tasarımın tüm eksikleri tamamlanması için genel bir kontrol yapılır.
  Ön Hazırlık: daha önce yapılan uygulamaların incelenmesi
8 tasarım için uygun malzemenin araştırılması için hazırlık yapılması
  Ön Hazırlık: Benzer Tasarımların İncelenmesi
9 tasarım yapılan yer ve yüzeyde uygulanacak malzemelerin belirlenmesi için araştırma yapılması
  Ön Hazırlık: Benzer Tasarımların İncelenmesi
10 malzemelerin hazırlanarak tasarımın tasarım belirlene yüzeye uygulanması
  Ön Hazırlık: Benzer Tasarımların İncelenmesi
11 tasarımın yüzeye aktarılmasında sonra belirlenen renklerin hazırlanarak uygulamaya başlanması
12 tasarımın uygulanan ana hatlarının incelenmesi ve eksiklerinin belirlenmesi
13 uygulanan proje tasarımını tamamlanmaya yakın hale getirilmesi ve kontrolünün sağlanması
14 proje tasarımın son eksiklerinin tamamlanarak kontrol edilerek son genel bir değerlendirme yapılması
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 2
2 Mimari dekor uygulamaları için gerekli olan teknikleri bilmek ve malzeme bilgisine sahip olmak. 2
3 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahip, iş etiği ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırılarak, etik problemler, sosyal haklar ve toplumsal sorumluluk farkındalığı oluşturulur. 2
4 Mimari Süsleme Sanatları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanmasında sosyal mesleki değerlere sahip olmak. 2
5 Anatomik oran ve orantıyı; resimsel gözlem ve temel kavramlarla değerlendirmeyi bilir. 2
6 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını ve üslupsal farklılıklarını bilmek, tekniklerini kullanabilmek. 2
7 Seramik ve çini şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, alanıyla ilgili teknolojik araçları kullanır, sorunları çözer. 2
8 İş güvenliği, çevre koruma ve kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. 2
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, endüstri ve sanat uygulamalarında kullanır. 2
10 Alanı ile ilgili mesleki bilgileri akademik olarak araştırarak ve bu bilgileri derlemeyi, yazılı metin haline getirmeyi ve sunumunu yapmayı öğrenir. 2
11 Sosyal ve kültürel bilinç; Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi, Türk Dili, İngilizce ve Matematik gibi zorunlu dersler aracılığı ile, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve bilişsel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve kültürel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 2
12 Temel bilgisayar bilgisiyle birlikte mesleğinin gerektirdiği ilgili programları öğrenerek tasarım yapabilir. 1
13 İşletmede mesleki eğitim uygulamasıyla öğrenciler, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, karşılaştığı problemleri çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanır. 1
14 Farklı disiplinlerle etkileşime girerek çizim ve üretim tekniklerini öğrenir, uygulamalar yapar, sanatsal bakış açısı kazanır. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 3 2 6
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu examination of design studies
Diğer Kaynaklar examination of design studies
Materyal
Dökümanlar examination of design studies
Ödevler tasarımların incelenmesi ve örnek çalışmalarla desteklenmesi
Sınavlar uygulama ve teorik
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules