Ders Adı İç Mekan Tasarımı
Ders Kodu MDS-3205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) ÖĞR.GÖR.ERKAN GÜRDAL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel tanıtımı iki boyutlu resimler yardımıyla üçüncü boyutun belirlenmesi, perspektif tanımı ve önemi, perspektif yöntemleri ve çizim teknikleri, projede perspektif tekniği ve sunumu
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İç mekan, bileşenleri ve çeşitleri üzerine teorik bilgilerle birlikte bu bilgileri pekiştirecek ders içi uygulamalar ile konut iç mekan tasarımını deneyimlemek, bu yönde çizim ve sunum çalışmaları yapmak bu dersin içeriğini oluşturur.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 100
Destek Dersi 100
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 100
Aktarılabilir Beceri Dersi 100
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 1. Perspektif ile ilgili temel bilgileri öğrenecekler
2 2. Perspektif tiplerini öğrenecekler
3 3. Genel Metodla perspektif çizimini öğrenecekler
4 4. Perspektif çizimini kolaylaştırıcı işlemleri öğrenecekler
5 5. Ölçü noktası metodunu öğrenecekler
6 6. Esas nokta metodunu öğrenecekler
7 7. Perspektifde gölge çizimini öğrenecekler
8 8. Serbest el perpektif çizimini öğrenecekler
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tasarı Geometri ve İzdüşümler
  Ön Hazırlık: Şen, İ. Z. ve Özçilingir, 2007: 29-49 s.
2 Perspektif Yöntemleri ve Genel Özellikleri.
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997: 28-30 s.
3 Paralel Perspektif Yöntemleri, Aksonometrik Perspektif
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997. 31-34 s.
4 İzometrik Perspektif
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997. 35-41 s.
5 Eğik Perspektif; Kavalyer Perspektif
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997: 37 s.
6 Militer Perspektif, Kabine Perspektif
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997: 38 s.
7 Konik Perspektif ve Çizim aşamaları
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997: 92-98 s.
8 Bir Noktalı Perspektif
  Ön Hazırlık: Özkan, B., 1995: 31-32 s.
9 İki Noktalı Perspektif
  Ön Hazırlık: Özkan, B., 1995: 10-11 s.
10 Üç Noktalı Perspektif
  Ön Hazırlık: Onat, E., 1975: 17 s.
11 İki Kaçmalı Konik Perspektif Tekniği yardımıyla iç mekan ıslak zemin çalışmaları
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997: 67-73 s.
12 İki Kaçmalı Konik Perspektif Tekniği yardımıyla iç mekan balkon çalışmaları
  Ön Hazırlık: Uzun, G., 1997: 83-87 s.
13 İki Kaçmalı Konik Perspektif Tekniği yardımıyla iç mekan koridor çalışmaları
  Ön Hazırlık: Özkan, B., 1995: 64-67 s
14 İki Kaçmalı Konik Perspektif Tekniği yardımıyla iç mekan mutfak çalışmaları
  Ön Hazırlık: Onat, E., 1975: 87-102 s.
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 3
2 Mimari dekor uygulamaları için gerekli olan teknikleri bilmek ve malzeme bilgisine sahip olmak. 5
3 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahip, iş etiği ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırılarak, etik problemler, sosyal haklar ve toplumsal sorumluluk farkındalığı oluşturulur. 5
4 Mimari Süsleme Sanatları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanmasında sosyal mesleki değerlere sahip olmak. 2
5 Anatomik oran ve orantıyı; resimsel gözlem ve temel kavramlarla değerlendirmeyi bilir. 3
6 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını ve üslupsal farklılıklarını bilmek, tekniklerini kullanabilmek. 3
7 Seramik ve çini şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, alanıyla ilgili teknolojik araçları kullanır, sorunları çözer. 4
8 İş güvenliği, çevre koruma ve kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. 2
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, endüstri ve sanat uygulamalarında kullanır. 3
10 Alanı ile ilgili mesleki bilgileri akademik olarak araştırarak ve bu bilgileri derlemeyi, yazılı metin haline getirmeyi ve sunumunu yapmayı öğrenir. 2
11 Sosyal ve kültürel bilinç; Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi, Türk Dili, İngilizce ve Matematik gibi zorunlu dersler aracılığı ile, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve bilişsel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve kültürel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 2
12 Temel bilgisayar bilgisiyle birlikte mesleğinin gerektirdiği ilgili programları öğrenerek tasarım yapabilir. 1
13 İşletmede mesleki eğitim uygulamasıyla öğrenciler, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, karşılaştığı problemleri çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanır. 1
14 Farklı disiplinlerle etkileşime girerek çizim ve üretim tekniklerini öğrenir, uygulamalar yapar, sanatsal bakış açısı kazanır. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 1 30
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Russell Gagg , Ro Spankie , Graeme Brooker , Pam Locker , Lynne Mesher , Sally Stone,İç Mimarlık Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık
Diğer Kaynaklar Russell Gagg , Ro Spankie , Graeme Brooker , Pam Locker , Lynne Mesher , Sally Stone,İç Mimarlık Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar Russell Gagg , Ro Spankie , Graeme Brooker , Pam Locker , Lynne Mesher , Sally Stone,İç Mimarlık Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules