Ders Adı Anadolu Uygarlık Tarihi
Ders Kodu MDS-3109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Ögretim Üyesi Elif Bayrak KAYA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Anadolu Uygarlıklarını tanıma Anadolu Uygarlıklarını kronolojik olarak sıralayabilme Anadolu Uygarlıklarını belirleyici özelliklerinin anlaşılması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Anadolu'nun uygarlık tarihini kronolojik bir sıra içinde irdeleyip anlamak. Anadolu tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 70
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 30
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Anadolu sanat tarihi hakkında bilgi edinme
2 Anadolu sanat tarihi hakkında bilgi edinme
3 Anadolu sanat tarihi hakkında yorum yapabilme becerisi kazanımı
4 Anadolu sanat tarihi hakında sunum yapabilme katkısı
5 Anadolu sanat tarihi diger sanat alanlarıyla kıyaslama becerisi
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 .Anodolu uygarlık tarihi hakkında genel bilgiler verilmesiTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında
  Ön Hazırlık: İlgili kaynaklar:Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988
2 Konular: Konular: 1.Anodolu uygarlık tarihi hakkında Tarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.genel bilgiler verilmesi
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
3 Konular: 1. Mezolitik Çağ ve Neolitik ÇağTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
4 Konular: 1. Kalkolitik Çağ ve yerleşimlerTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
5 Konular: 1.Tunç Çağı ve yerleşimlerTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
6 Konular: 1. Asur Ticaret kolonileri, Demir Çağı ve yerleşimlerTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
7 Konular: 1. Geç Hitit UygarlığıTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
8 Konular: 1. Urartu UygarlığıTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
9 Konular: 1. Lidya Uygarlığı, Likya UygarlığıTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
10 Konular: 1. Karya Uygarlığı ve Ionia UygarlığıTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
11 Konular: 1. . Frig Uygarlığı ve Mezopotamya uygarlıklarıTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
12 Konular: 1. Kültepe ve Göbekli tepeTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
13 Konular: 1. Çatalhöyük Tarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
14 Konular: 1.HacılarTarihi kültürü, folflorü, ve kalıntıları hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 2
2 Mimari dekor uygulamaları için gerekli olan teknikleri bilmek ve malzeme bilgisine sahip olmak. 2
3 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahip, iş etiği ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırılarak, etik problemler, sosyal haklar ve toplumsal sorumluluk farkındalığı oluşturulur. 2
4 Mimari Süsleme Sanatları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanmasında sosyal mesleki değerlere sahip olmak. 1
5 Anatomik oran ve orantıyı; resimsel gözlem ve temel kavramlarla değerlendirmeyi bilir. 2
6 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını ve üslupsal farklılıklarını bilmek, tekniklerini kullanabilmek. 2
7 Seramik ve çini şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, alanıyla ilgili teknolojik araçları kullanır, sorunları çözer. 2
8 İş güvenliği, çevre koruma ve kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. 2
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, endüstri ve sanat uygulamalarında kullanır. 2
10 Alanı ile ilgili mesleki bilgileri akademik olarak araştırarak ve bu bilgileri derlemeyi, yazılı metin haline getirmeyi ve sunumunu yapmayı öğrenir. 2
11 Sosyal ve kültürel bilinç; Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi, Türk Dili, İngilizce ve Matematik gibi zorunlu dersler aracılığı ile, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve bilişsel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve kültürel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 1
12 Temel bilgisayar bilgisiyle birlikte mesleğinin gerektirdiği ilgili programları öğrenerek tasarım yapabilir. 1
13 İşletmede mesleki eğitim uygulamasıyla öğrenciler, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, karşılaştığı problemleri çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanır. 1
14 Farklı disiplinlerle etkileşime girerek çizim ve üretim tekniklerini öğrenir, uygulamalar yapar, sanatsal bakış açısı kazanır. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 101    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Anodolu uygarlık tarihi hakkında genel bilgiler verilmesi ve ilgili kaynaklar,Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
Diğer Kaynaklar Anodolu uygarlık tarihi hakkında genel bilgiler verilmesi ve ilgili kaynaklar,Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
Materyal
Dökümanlar Anodolu uygarlık tarihi hakkında genel bilgiler verilmesi ve ilgili kaynaklar,Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Lan ,Hodder, Çatalhöyük, İstanbul,2019 Gülay sert, Tılsımlı Köy: Çatalhöyük, İstanbul,2013 Ekrem Akurgal, Anadolu kültür tarihi, Ankara,2015
Ödevler Sınav zamanları yapılacaktır.
Sınavlar Teorik ve seminer hazırlama biçiminde yapılacaktır.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules