Ders Adı Temel Tasarım
Ders Kodu MDS-3102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Nuray GÖKDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öğe ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri. Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, açık- koyu, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar (ritm), uygunluk, zıtlık, sıradüzen, denge(simetri), bütünlük... Desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri Nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi, Bakmak-görmek-algılamak
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sanat öğrencisini yaratıcı güçlerini eğitimde görsel algıya bağlı deneyim ve birikintilerini denetleyip kullanabilmede görsel sanatların başlangıç ve temel eğitimi, amaç edinilmiştir.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 60
Uzmanlık/Program Dersi 40
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Tasarım Elemanlarını Tanıma. Nokta, çizgi, form, ritim, denge, doku, renk, şekil-zemin ilişkisi, simetri-asimetri gibi temel tasarım kavramlarını öğrenme
2 Temel kompozisyon elemanlarını kullanarak kompozisyon oluşturma becerisi kazandırma.
3 Renk ve Ton Bilgisi. Renk, ton, valör, kroma, armoni gibi renk kavramlarını öğrenme ve uygulama
4 Çok Boyutlu Düşünme. İki ve üç boyutlu somut veya soyut düzenlemeler yapabilme yeteneği
5 Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğini tasarım uygulamalarına yansıtabilme.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tasarım nedir. Temel tasarım ana öğe ve ilkelerinden bahsedilmesi.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
2 Nokta nedir? nokta ile açık orta koyu ton çalışmaları nokta ile yüzey düzenleme çalışmaları. Yüzey düzenlemede noktanın kullanım alanları.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
3 Çizgi nedir? Çizgi çeşitleri. Çizginin psikolojik ve karakteristik özellikleri.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
4 Nokta ve çizginin birlikte kullanımı. Nokta çizgi yüzey düzenleme
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
5 Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim ve boyut düzenlemeleri
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
6 Tasarı ilkeleri(Bütünlük, sadelik, uygunluk, zıtlık, Denge, tekrar, Ritim ve hareket, koram, Egemenlik)Tasarım İlkelerine göre yapılmış kompozisyon örnekleri.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
7 Işık -gölge ton açık koyu valör geometrik formları hacimlendirme. Açık koyu ile yüzey düzenleme.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
8 Renk bilgisi, Renk çemberi üzerinde; ana ve ara renklerin oluşturulması. Açık-koyu renklerin skala içerisinde uygulayarak gösterilmesi.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
9 Renk armonisi, tamamlayıcı ve zıt renkler & uygulama çalışmaları
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
10 Renk perspektifi, Rengin psikolojik etkileri, renklerin birbirleriyle olan etkileşimleri
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
11 Doğadaki bir nesnenin renkli olarak etüd edilmesi
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
12 Doku ve strüktür nedir? Sunumlar ve örnekler.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
13 Oluşumlarına ve duyumlarına göre doku çeşitleri. dokunun psiklolojik etkileri.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
14 Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi. Kurallı-kuralsız / statik-dinamik), görsel denge ve görsel ritm, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, devamlılık-süreklilik, zıtlık, egemenlik vb. proje üretmek.
  Ön Hazırlık: DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 5
2 Mimari dekor uygulamaları için gerekli olan teknikleri bilmek ve malzeme bilgisine sahip olmak. 5
3 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahip, iş etiği ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırılarak, etik problemler, sosyal haklar ve toplumsal sorumluluk farkındalığı oluşturulur. 4
4 Mimari Süsleme Sanatları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanmasında sosyal mesleki değerlere sahip olmak. 3
5 Anatomik oran ve orantıyı; resimsel gözlem ve temel kavramlarla değerlendirmeyi bilir. 5
6 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını ve üslupsal farklılıklarını bilmek, tekniklerini kullanabilmek. 5
7 Seramik ve çini şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, alanıyla ilgili teknolojik araçları kullanır, sorunları çözer. 2
8 İş güvenliği, çevre koruma ve kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. 2
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, endüstri ve sanat uygulamalarında kullanır. 3
10 Alanı ile ilgili mesleki bilgileri akademik olarak araştırarak ve bu bilgileri derlemeyi, yazılı metin haline getirmeyi ve sunumunu yapmayı öğrenir. 3
11 Sosyal ve kültürel bilinç; Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi, Türk Dili, İngilizce ve Matematik gibi zorunlu dersler aracılığı ile, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve bilişsel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve kültürel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 2
12 Temel bilgisayar bilgisiyle birlikte mesleğinin gerektirdiği ilgili programları öğrenerek tasarım yapabilir. 2
13 İşletmede mesleki eğitim uygulamasıyla öğrenciler, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, karşılaştığı problemleri çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanır. 2
14 Farklı disiplinlerle etkileşime girerek çizim ve üretim tekniklerini öğrenir, uygulamalar yapar, sanatsal bakış açısı kazanır. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 1 60
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 160
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 6 3 18
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 132    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
Diğer Kaynaklar DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
Materyal
Dökümanlar DEMİR, Abdullah ATAR, Atilla; Temel Plastik sanatlar Eğitimi,Anadolu Üniversitesi, Lisans Tamamlama Praogramı. SÜDOR. Gülseren; Temel Sanat Eğitimi(Aynanın Gerçeği). Temel Tasarım, Resim Eğitimi ve Sanatla Karşılaşma. TİGLAT Matbaacılık. 2000-2006 ODABAŞI, Hatice Aslan; Grafikte Temel Tasarım, Mayıs 1996, İstanbul GÜNGÖR,Hulusi; Temel Tasar. 1972, İstanbul
Ödevler Ders içinde yapılan uygulamalar tamamlanır.
Sınavlar Teorik ve uygulama sınavı yapılacak. Uygulamaların değerlendirilmesinde uygulama değerlendirme formu kullanılacak ve değerlendirmeler gruplar ile birlikte yapılacaktır.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencilere dersin içeriği, amacı ve hedef davranışlarıyla ilgili bilgilendirmenin yapılması. Malzeme ve araç – gereçlerin tanıtılması. Bir sonraki hafta için konuya uygun malzemelerin istenmesi.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Temel Tasarım elemanlarından nokta öğesinin sanat akımları içerisinde incelenmesi. Konunun powerpoint sunumunun yapılması. Nokta tanımlamalarının yapılması, psikolojik ifadeleri ve zıtlıklarının açıklanması. Doğadan ve sanatçılardan nokta örnekleri gösterilmesi
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Temel sanat elemanlarından çizgi öğesinin sanat akımları içerisinde incelenmesi. Konunun powerpoint sunumunun yapılması. Çizgi tanımlamalarının yapılması, psikolojik ifadeleri ve zıtlıklarının açıklanması. Doğadan ve sanatçılardan çizgi örnekleri gösterilmesi.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Nokta ve çizginin birlikte kullanımı. Nokta çizgi yüzey düzenleme yapılırken nokta ve çizginin birlikte kullanımında dikkat edilecek hususlar anlatılır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim ve boyut düzenlemeleri. Form, şekil ,biçim, iki boyut üç boyut kavramı. kompozisyon çeşitleri.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tasarı ilkeleri(Bütünlük, sadelik, uygunluk, zıtlık, Denge, tekrar, Ritim ve hareket, koram, Egemenlik)Tasarım İlkelerine göre yapılmış kompozisyon örnek uygulamalar.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Işık ve gölge öğesinin sanat tarihindeki öneminin eserler üzerinde gösterilerek vurgulanması. Sanat akımlarında ve sanatçılar arasında ışık – gölge kullanımındaki farklılıkların değerlendirilmesi. Yapılan çalışmaların eleştirilmesi.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Renk bilgisi öğrenir. Renk çemberi üzerinde; ana ve ara renklerin oluşturulması. Açık-koyu renklerin skala içerisinde uygulama.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Renk bilgisi öğrenir. Renk çemberi üzerinde; ana ve ara renklerin oluşturulması. Açık-koyu renklerin skala içerisinde uygulamalara devam edilir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Renk perspektifi konusunun açıklanması. Rengin psikolojik etkilerinin halkın sanatçyı renk yoluyla algılamaları ve rengin önemi.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Renkle ilgili tüm kavramları tanıdıktan sonra bir nesne çalışması. Renk uygulamaları.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Doku ve strüktür tanımı, çeşitleri ve sınıflandırılmasını örnekler ile anlatma.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Oluşumlarına ve duyumlarına göre doku çeşitleri. dokunun psiklolojik etkileri. Anlatılır ve uygulama yapılır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Temel tasarımda öğrenilen tüm konularla ilgili uygulama çalışması.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri