Ders Adı Takı Tasarımı
Ders Kodu KTT-3122
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Sedat DEMİRCİ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Stilize ve Modernize yöntemleriyle tasarımlar yapılması,yüzük,bilezik,küpe,kolye tasarımlarının perspektif çizimlerinin ve renklendirmelerinin yapılması hakkında bilgi verir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Takı tasarım koleksiyonu hazırlama yöntemleri, tarihsel uygarlıklar ve sanat akımları ışığında farklı tasarım koleksiyonlarını temel alır.
No Dersin Kazanımları  
1 1)Tasarımda yaratıcılık
2 2)Çizimde bakış açıları öğrenilir
3 3)Temel tasarım terimleri bilinir
4 4)Stilize ve Modernize yöntemiyle tasarım yapılabilir.
5 Takı tasarımını uygulamalı olarak öğrenmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Takı tasarımı nedir? Takı tasarımının kısa tarihçesi.
2 Takı tasarımında sanat akımları
3 Tasarı ilkeleri, uygunluk, koram, karşıtlık.
4 Tasarı ilkeleri, egemenlik, denge, birlik
5 Tasarım araştırması yapılır. Fikir panosu oluşturma.
6 Takı tasarımında kullanılan temel çizim takımları.
7 Tasarımda satış politikası, fiyat, işletme masrafları.
8 Bir ürün tasarımında izlenecek yollar
9 Tasarımda yeni teknoloji ile ilişkisi, 3 boyutlu tasarım ile takı tasarımı ve üretimi.
10 Tasarımda üretim metotları.
11 Tasarımda stilize ve modernize yöntemleri
12 Stilize yöntemiyle tasarım
13 Modernize yöntemiyle tasarım
14 Takı seti çizimi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 4
2 Metalde ayar düşürme-yükseltme bilgisinin uygulamalı olarak öğrenilmesi 5
3 Atölyede bulunan makinelerin düzenli bakımını yapmak ve verimli şekilde çalışmalarını sağlamak 5
4 Atölyede kullanılan el aletlerinin kullanım alanlarının bilinmesi 5
5 Sanatsal ve estetik öngörü ile üç boyutlu tasarımların çizilebilmesi 5
6 Tasarımların bilgisayar ortamında (jewelcad,rhinoceros) çizilebilesi 5
7 Geçmişten günümüze kuyumculuk ve takı tarihinin tarihsel gelişiminin incelenmesi 4
8 Süs taşını, metalle çevreleyip takı olarak kullanılmasını sağlamak 5
9 Kuyumculuk tekniklerinin metal üzerinde uygulanmasını sağlamak 5
10 Üretilen ürünlerin pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmek 3
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 3
12 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabileceği kadar yabancı dil bilmek 3
13 Konuşma ve yazı dilini iyi kullanan bireyler olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 1 60
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Elizabeth GALTON Moda Tasarımında Mücevher Tasarımı Prof. Dr. Sibel KILIÇ, Tüm Boyutları İle Takı ve Mücevher Sanatına Giriş
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri