Ders Adı Seramik
Ders Kodu KTT-3114
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN GÜRDAL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Temel seramik şekillendirme tekniklerinin anlatılması ve uygulanması[sucuk, plaka, çimdik gibi)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Seramikte kullanılan temel şekillendirme tekniklerini öğrenmek ve bu tekniklere uygun tasarımlar yapabilmek
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 100
Destek Dersi 100
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 100
Aktarılabilir Beceri Dersi 100
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir.
2 Üreteceği forma göre hangi çamur çeşidini kullanacağını saptar
3 Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir
4 Hazırladığı eskiz taslağını şekillendirmede kullanılan yöntemlere göre saptayabilecektir.
5 Tasarımını uygulayabilecektir.
6 Uyguladığı ürünün özelliklerini ve gerekliliklerini saptayabilecektir
7 Ürünün ne tip fırında pişirileceğini tanır
8 Ürüne ne gibi işlemler yapılacağını tanır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Seramik sanatı hakkında genel bilgilerin verilmesi ve ders için gerekli malzeme tanıtılması
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
2 Seramik formların şekillendirilmesinde kullanılacak çamurları yoğrulması ve hazırlama tekniği
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
3 Çimdikleme yöntemi ile sekilendirme göstererek çanak yapılması
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
4 Sucuk yöntemi ile şekillendirilmenin anlatılması
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
5 Sucuk yöntemi tabak ve vazo yapılması
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
6 Plaka yönteminin anlatılması ve mücevher kutusu yapılması
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
7 Plaka yöntemini ile üçlü vazo yapılması
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
8 Şablon tekniğinin anlatılması ve mevcut örneklerin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
9 Şablon tekniği çerezlik tasarımlarının incelenmesi ve uygulamaya geçilmesi
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
10 Plaka ve Sucuk tekniği ile şekillendirilen ürünlerin rötuşlanarak büskivi fırınına yerleştirilmesi
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
11 Şablon Tekniği ile yapılan çerezlik takımının üzerine dekor tekniklerinin uygulanması
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
12 Sır fırınının yerleştirilmesi
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
13 Fırından çıkan ürünlerin sergilemeye hazır hale getirilmesi
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
14 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve öğrenci yorumları
  Ön Hazırlık: Seramik Astarları, 1994, Prof. Zehra ÇOBANLI, Anadolu Üniversitesi Yayınları Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorları” Ateş Arcasoy “Seramik Teknolojisi” Beril Anılanmert “Daha Çok Ateş” Atilla Galatalı “Toprağın ve Ateşin Ozanı” Hamiye Çolakoğlu “Toprağın Erki”
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Uygulama alanları ile ilgili iş ve sosyal güvenlik esaslarını öğrenir. Çevre koruma ve bilincine sahip olur. Mesleğinde kullanılan her türlü malzemenin güvenlik esasları ve kişisel güvenlik bilgilerini kazanır. 5
2 Mesleki gerekler doğrultusunda kalite ve kalite standartlarını bilir. Alanında uygular. 3
3 Kuyumculukta kullanılan kıymetli metalleri, kıymetli ve yarı kıymetli süs taşlarını, doğal malzemeleri ve farklı materyalleri öğrenir. Ürün tasarlayıp üretir. 4
4 Kuyumculukta kullanılan temel makine ve ekipmanların doğru kullanımını, bakım ve onarımını öğrenir düzenli bakımını yapmak ve verimli şekilde çalışmalarını sağlamak. 5
5 Tasarım ve üretim sürecinde kullanılan çizim ekipmanları ve el aletlerinin kullanım alanlarını öğrenir ve kullanır. 5
6 Kuyumculuk sektöründe sıkça kullanılan seri üretimle ilgili döküm tekniklerini öğrenir. 5
7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisiyle birlikte mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanım kullanabilir, üç boyutlu algılama düşünme yeteneğini geliştirilerek, takı tasarımı yapabilir. 4
8 Geçmişten günümüze kuyumculuk ve takı tarihini, uygarlıkların tarihi süreçlerini, üretilmiş, evrensel ve yerel tasarımların felsefi-teknik alt yapısını öğrenerek, entelektüel sanat birikimi kazanır. 3
9 Farklı sanatsal alanlarla etkileşime girerek çizim ve üretim tekniklerini öğrenir, uygulamalar yapar, sanatsal bakış açısı kazanır. 4
10 Alanı ile ilgili teknik ve artistik çizim tekniklerini öğrenir. İki ve üç boyutlu düşünebilme ve çizim yapabilme becerisini kazanır. Takı tasarım sürecinde bu teknikleri kullanır. 4
11 Sosyal ve kültürel bilinç; Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, İngilizce ve Matematik gibi zorunlu dersler aracılığı ile, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve bilişsel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve kültürel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 5
12 İşletmede meslek eğitim uygulamasıyla öğrenciler, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, karşılaştığı problemleri çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanır. 4
13 İş etiği ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırılarak, etik problemler, sosyal haklar ve toplumsal sorumluluk farkındalığı oluşturur. 4
14 Alanı ile ilgili mesleki bilgileri akademik formatta araştırır. Araştırmalarını akademik şekilde derlemeyi, yazılı metin haline getirmeyi ve çalışmalarının sunumunu hazırlayıp sunmayı öğrenir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 10 30
Devam 1 30
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Atilla Galatalı "Poet and Fire Poet" Hamiye Çolakoğlu "Toprağın Erki"
Diğer Kaynaklar Atilla Galatalı "Poet and Fire Poet" Hamiye Çolakoğlu "Toprağın Erki"
Materyal
Dökümanlar Atilla Galatalı "Poet and Fire Poet" Hamiye Çolakoğlu "Toprağın Erki"
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules