Ders Adı Çağdaş Sanat Yorumları
Ders Kodu KTT-3112
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Numan ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1945 sonrası Amerika ve Avrupa?da sanat alanında yaşanan değişim ve yaklaşımlardan yola çıkarak günümüz sanatının dinamiklerini, kuramsal tartışmaları ve sanat ortamını oluşturan kültürel, politik, ekonomik etkenleri kavratmaya yönelik bir derstir. Ders görsel malzeme ve yan okumalar ile gerçekleştirilir. Öğrencinin bilgisi, ara / final sınavlarından aldığı nota ve derse katılımına göre değerlendirilir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Günümüz sanatının temellerini oluşturan eğilim, kavram ve olayların tarihsel süreç içerisinde ele alınmasıyla kuramsal anlamda belli bir birikimin kazandırılması amaçlanır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 60
Uzmanlık/Program Dersi 40
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Sanat ve tasarım alanlarının gerektirdiği kuramsal bilgileri içselleştirme ve üst düzey uygulamalarda kullanabilme becerisi kazanır.
2 Bilimsel yöntemlere dayalı araştırma, analiz, değerlendirme, yorumlama ve bu yöntemleri oluşturma ve geliştirme becerisi kazanır.
3 Sorun belirleme, tanımlama ve yorumlama becerisi kazanır.
4 Sanat ve tasarıma dayalı toplumsal sorunları gündeme getirebilme ve eleştirebilme bilinci kazanır.
5 Yaşadığı toplumun ve çağın sorunlarına evrensel anlamda ilgi duyabilme ve bunları üst düzeyde sorunsallaştırabilme becerisi kazanır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çağdaş Sanatın Tanımlanması
  Ön Hazırlık: Alanla ilgili kaynakların incelenmesi
2 Çağdaş Sanatın Kapsamı
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
3 Çağdaş Sanatın Felsefesi
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
4 Çağdaş Sanat Akımları
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
5 Çağdaş Sanat Akımları
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
6 Yorum ve Sanatta Yorum
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
7 Yorum ve Eleştiri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
8 Yorum - Eleştiri Yöntemleri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
9 Teknik Eleştiri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
10 Psikolojik Eleştiri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
11 Estetik Eleştiri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
12 Estetik Eleştiri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
13 Sosyolojik Eleştiri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
14 Felsefi Eleştiri
  Ön Hazırlık: konu ile ilgili kaynakların incelenmesi ve özet bilgi çıkarılması
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Uygulama alanları ile ilgili iş ve sosyal güvenlik esaslarını öğrenir. Çevre koruma ve bilincine sahip olur. Mesleğinde kullanılan her türlü malzemenin güvenlik esasları ve kişisel güvenlik bilgilerini kazanır. 3
2 Mesleki gerekler doğrultusunda kalite ve kalite standartlarını bilir. Alanında uygular. 4
3 Kuyumculukta kullanılan kıymetli metalleri, kıymetli ve yarı kıymetli süs taşlarını, doğal malzemeleri ve farklı materyalleri öğrenir. Ürün tasarlayıp üretir. 4
4 Kuyumculukta kullanılan temel makine ve ekipmanların doğru kullanımını, bakım ve onarımını öğrenir düzenli bakımını yapmak ve verimli şekilde çalışmalarını sağlamak. 4
5 Tasarım ve üretim sürecinde kullanılan çizim ekipmanları ve el aletlerinin kullanım alanlarını öğrenir ve kullanır. 4
6 Kuyumculuk sektöründe sıkça kullanılan seri üretimle ilgili döküm tekniklerini öğrenir. 5
7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisiyle birlikte mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanım kullanabilir, üç boyutlu algılama düşünme yeteneğini geliştirilerek, takı tasarımı yapabilir. 3
8 Geçmişten günümüze kuyumculuk ve takı tarihini, uygarlıkların tarihi süreçlerini, üretilmiş, evrensel ve yerel tasarımların felsefi-teknik alt yapısını öğrenerek, entelektüel sanat birikimi kazanır. 5
9 Farklı sanatsal alanlarla etkileşime girerek çizim ve üretim tekniklerini öğrenir, uygulamalar yapar, sanatsal bakış açısı kazanır. 5
10 Alanı ile ilgili teknik ve artistik çizim tekniklerini öğrenir. İki ve üç boyutlu düşünebilme ve çizim yapabilme becerisini kazanır. Takı tasarım sürecinde bu teknikleri kullanır. 3
11 Sosyal ve kültürel bilinç; Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, İngilizce ve Matematik gibi zorunlu dersler aracılığı ile, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve bilişsel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve kültürel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 3
12 İşletmede meslek eğitim uygulamasıyla öğrenciler, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, karşılaştığı problemleri çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanır. 5
13 İş etiği ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırılarak, etik problemler, sosyal haklar ve toplumsal sorumluluk farkındalığı oluşturur. 5
14 Alanı ile ilgili mesleki bilgileri akademik formatta araştırır. Araştırmalarını akademik şekilde derlemeyi, yazılı metin haline getirmeyi ve çalışmalarının sunumunu hazırlayıp sunmayı öğrenir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 94    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu • Bell, Julian. Sanatın Yeni Tarihi, NTV Yayınları, İstanbul, 2009 • Hollingsworth, Marry. Dünya Sanat Tarihi, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 2009 • Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007 • Wölfflin, Heinrich. Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000 • Yetkin, Suut Kemal. Büyük Ressamlar, Palme Yayıncılık, İstanbul, 2007 • Şenyapılı, Önder. Ressamlar ve Kadınları, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları, Ankara, 2003 • Sanat Tarihi, Zahir Güvemli, Varlık Yayınları • Sanat Sözlüğü (Ciltli), Nimet Keser, Ütopya Yayınevi • Tezgahtan Tuvale, Gülgün Yılmaz, Bağlam Yayınları • R esim Sanatı Sözlüğü, Özkan Eroğlu, Nelli Sanat Evi Yayını • Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, Anna Carola Krausse, Literatür Yayıncılık • Romantizm Sanat Ansiklopedisi, Francis Claudon, Remzi Kitabevi / Sanat Dizisi • Avrupa Resminde Çocuk İmgesi, Semra Daşçı, Bağlam Yayınları • Leonardo da Vinci Evren Bilimi ve Sanatı, Alessandro Vezzosi, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi • Michelangelo Hayatı ve Eserleri, Alexandra Grömling, Litaretür Yayınları, İstanbul • Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınları, Ankara • Muammer Bozkurt, Video Sanatı, Bileşim Yayınları, • Malcolm Barnard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları
Diğer Kaynaklar • Bell, Julian. Sanatın Yeni Tarihi, NTV Yayınları, İstanbul, 2009 • Hollingsworth, Marry. Dünya Sanat Tarihi, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 2009 • Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007 • Wölfflin, Heinrich. Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000 • Yetkin, Suut Kemal. Büyük Ressamlar, Palme Yayıncılık, İstanbul, 2007 • Şenyapılı, Önder. Ressamlar ve Kadınları, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları, Ankara, 2003 • Sanat Tarihi, Zahir Güvemli, Varlık Yayınları • Sanat Sözlüğü (Ciltli), Nimet Keser, Ütopya Yayınevi • Tezgahtan Tuvale, Gülgün Yılmaz, Bağlam Yayınları • R esim Sanatı Sözlüğü, Özkan Eroğlu, Nelli Sanat Evi Yayını • Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, Anna Carola Krausse, Literatür Yayıncılık • Romantizm Sanat Ansiklopedisi, Francis Claudon, Remzi Kitabevi / Sanat Dizisi • Avrupa Resminde Çocuk İmgesi, Semra Daşçı, Bağlam Yayınları • Leonardo da Vinci Evren Bilimi ve Sanatı, Alessandro Vezzosi, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi • Michelangelo Hayatı ve Eserleri, Alexandra Grömling, Litaretür Yayınları, İstanbul • Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınları, Ankara • Muammer Bozkurt, Video Sanatı, Bileşim Yayınları, • Malcolm Barnard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları
Materyal
Dökümanlar • Bell, Julian. Sanatın Yeni Tarihi, NTV Yayınları, İstanbul, 2009 • Hollingsworth, Marry. Dünya Sanat Tarihi, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 2009 • Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007 • Wölfflin, Heinrich. Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000 • Yetkin, Suut Kemal. Büyük Ressamlar, Palme Yayıncılık, İstanbul, 2007 • Şenyapılı, Önder. Ressamlar ve Kadınları, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları, Ankara, 2003 • Sanat Tarihi, Zahir Güvemli, Varlık Yayınları • Sanat Sözlüğü (Ciltli), Nimet Keser, Ütopya Yayınevi • Tezgahtan Tuvale, Gülgün Yılmaz, Bağlam Yayınları • R esim Sanatı Sözlüğü, Özkan Eroğlu, Nelli Sanat Evi Yayını • Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, Anna Carola Krausse, Literatür Yayıncılık • Romantizm Sanat Ansiklopedisi, Francis Claudon, Remzi Kitabevi / Sanat Dizisi • Avrupa Resminde Çocuk İmgesi, Semra Daşçı, Bağlam Yayınları • Leonardo da Vinci Evren Bilimi ve Sanatı, Alessandro Vezzosi, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi • Michelangelo Hayatı ve Eserleri, Alexandra Grömling, Litaretür Yayınları, İstanbul • Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınları, Ankara • Muammer Bozkurt, Video Sanatı, Bileşim Yayınları, • Malcolm Barnard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları
Ödevler Ders içinde anlatılan konular ve verilen ödevlerle ilgili eksikler tamamlanır.
Sınavlar Teorik ve yazılı sınavı yapılacak. Sınavın değerlendirilmesi uygulama değerlendirme formu kullanılacak ve değerlendirmeler gruplar ile birlikte yapılacaktır.
Materyal Diğer DESTEKLEYİCİ OKUMA LİSTESİ 1.Theodor Adorno, Kültür Endüstrisi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2007. 2. Richard Appignanesi ? Chris Garratt, Postmodernizm: Yeni Başlayanlar İçin, Milliyet Yayınları, 1996. 3. Peter De Bolla, Sanat ve Estetik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2001. 4. Peter Bürger, Avangard Kuramı, İstanbul: İletişim Yayınları, 2003. 5. Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1998 6. Chin ? Tao Wu, Kültürün Özelleştirilmesi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2005 7.Necmi ZEKA (Der.), Postmodernizm: Jameson, Lyotard, Habermas, İstanbul: Kıyı Yayınları, 1994. 8. Nancy Atakan, Arayışlar: Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar, İstanbul: YKY, 1998.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules