Ders Adı Doğa Turizmi ve Doğa'da Hayatta Kalma Teknikleri
Ders Kodu ORN-805
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İsa Yavilioğlu
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Turizmle ilgili temel kavramlar, gelişme ve eğilimler, Turizmin etkileri, Ormancılıkta turizmin yeri ve önemi, Ormancılık ve turizm sektörleri arasındaki etkileşimler, Doğa turizmi ve rekreasyon kavramları, Dünyada ve Türkiye?de doğa turizminin gelişimi, Doğa turizminin kaynakları, Etkinlik çeşitleri, Doğa turisti profili, Doğa turizminin ekolojik, sosyal ve ekonomik boyutları, Doğa turizmi planlaması, Rekreasyonel taşıma kapasitelerinin belirlenmesi, Rekreasyonel değer belirleme yöntemleriAv Turizmi, Av turizminin sosyal ve ekonomik katkıları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Doğa turizmi ve rekreasyonun kuramsal çerçevesini, ilkelerini ve uygulamalarını öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Doğa turizmi ve rekreasyonun terminolojisini açıklar
2 2. Dünya?da ve Türkiye?de doğa turizminin gelişimini açıklar
3 3. Doğa turizminin ekolojik, sosyal ve ekonomik boyutlarını yorumlar
4 4. Etkinlik çeşitlerini açıklar
5 5. Doğa turizmi kaynaklarını açıklar
6 6. Doğa turizmi planlamasını yapar
7 7. Rekreasyonel taşıma kapasitesini hesaplar
8 8. Rekreasyonel değer belirleme yöntemlerini kullanır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin tanıtımı, doğa turizmi ve rekreasyonun tanımı
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 8-19 s.
2 Dünya’da ve Türkiye’de doğa turizmini gelişimi
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 19-23 s.
3 Doğa turizminin kaynakları
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 25-29 s.
4 Doğa turizmi etkinlikleri
  Ön Hazırlık: Buckley, R., 2003: 1-40 s.
5 Doğa turisti profili
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 23-25 s.
6 Doğa turizminin ekolojik boyutları
  Ön Hazırlık: Page, S., and Dowling R., 2002: 88-113 s.
7 Doğa turizminin sosyal boyutları
  Ön Hazırlık: Page, S., and Dowling R., 2002: 148-194 s.
8 Doğa turizminin ekonomik boyutları
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 31-63 s. Page, S., and Dowling R., 2002: 249-272 s.
9 Doğa turizmi planlaması-I
  Ön Hazırlık: Yılmaz, E., Ok, K., Okan T., 2004: 1-27 s.
10 Doğa turizmi planlaması-II
  Ön Hazırlık: Yılmaz, E., Ok, K., Okan T., 2004: 27-56 s.
11 Rekreasyonel taşıma kapasitelerinin belirlenmesi
  Ön Hazırlık: Avcı, N., 2007: 485-501 s.
12 Rekreasyonel değer belirleme yöntemleri
  Ön Hazırlık: Avcı, N., 2007: 485-501 s.
13 Av Turizmi, Av turizminin sosyal ve ekonomik katkıları
14 Av turizmi uygulama örnekleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 1
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1
3 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
5 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir. 1
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. 1
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 1
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. 2
9 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. 1
10 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 30
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 101    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Korkmaz, M., 2001. Orman Kaynaklarında Doğa Turizmi ve Av Turizmi Etkinliklerinin Ekonomik Çözümlemeleri, İÜ Fen Bilimleri Ens.Yüksek Lisans Tezi, 122 s., İstanbul.
Diğer Kaynaklar Korkmaz, M., 2001. Orman Kaynaklarında Doğa Turizmi ve Av Turizmi Etkinliklerinin Ekonomik Çözümlemeleri, İÜ Fen Bilimleri Ens.Yüksek Lisans Tezi, 122 s., İstanbul.
Materyal
Dökümanlar Korkmaz, M., 2001. Orman Kaynaklarında Doğa Turizmi ve Av Turizmi Etkinliklerinin Ekonomik Çözümlemeleri, İÜ Fen Bilimleri Ens.Yüksek Lisans Tezi, 122 s., İstanbul.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri