Ders Adı Meslek Etiği
Ders Kodu BYA-3217
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Dr. Öğretim Üyesi Hatike KOÇAR UZAN
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği -Etik kavramı, Ahlak kavramı, İş Etiği kavramı, İş Ahlakı kavramı -İş Etiği ve İş Ahlakı Kavramının Önemi -Etik Karar Alma Süreci -Etik Karar Almada Örgütsel Faktörler -İş Etiği Programlarının Yönetimi -İş Etiğinin Kurumsallaşması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere iş hayatında etik kurallara uygun çalışmaya yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 20
Uzmanlık/Program Dersi 20
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 20
Aktarılabilir Beceri Dersi 20
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilir.
2 Etik ve ahlak kavramlarının benzerliklerini ve farklılıklarını görebilir.
3 İş hayatını etik ve ahlak kavramları çerçevesinde analiz edebilir.
4 Etik karar alma açısından örgütsel faktörlerin önemini kavrayabilir; Etik karar alma sürecinin önemini kavrayabilir. İş etiği programlarının yönetimini değerlendirebilir
5 Çevre Etiğini kavrar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Etik ve Kapsamı
2 Ahlak ve Kapsamı
3 İş Ahlakı ve Kapsamı İş Etiği ve Kapsamı
4 Etik Türleri
5 İş Ahlakı ve İşletme Fonksiyonları I
6 İş Ahlakı ve İşletme Fonksiyonları II
7 Etik Karar Almada Örgütsel Faktörler I
8 Etik Karar Almada Örgütsel Faktörler II
9 Arasınav Haftası
10 Çevre Etiği Kavramının ele alınması
11 Etik Karar Alma Süreci I, II
12 İş Etiği Programlarının Yönetimi I
13 İş Etiği Programlarının Yönetimi II
14 Final Sınav Haftası
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek. 4
2 Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 4
3 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığına ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek. 3
4 Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek. 2
5 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin yeniliklerin takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması. 2
6 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 3
7 Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapılabilmesi. 4
8 Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 1
9 Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımların kullanılabilmesi. 1
10 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek. 5
11 Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek. 4
12 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek. 4
13 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
14 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
15 Günlük çalışmalarda kullanılan genel iletişim bilgilerini etkili ve sonuç odaklı kullanabilmek. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Kitap Kaynakları -Çakıroğlu Demet, Meslek Etiği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 -Atak Selçuk, Meslek Etiği Kavramları, Adalet Yayınevi -Kolçak Menşure, Meslek Etiği (Tüm Alanlar İçin), Ekin Basım Yayın, 2016 -Mehmet Yapıcı (Ed.), Meslek Etiği, Eğiten Kitap, 2016 -İyi, S. Tepe, H., (2019). ‘Etik Nedir?’, İ. Kuçuradi, D. Taşdelen. (Ed.), Etik, içinde (1-20), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. -Yıldız, A. vd (2018). ‘İş Ahlakı: Temelleri, Kapsamı ve Sınırları’, N. Erdoğmuş vd. (Ed.), Temelleri ve Uygulamaları İle İş Ahlakı’, içinde (22-44), İstanbul: IGIAD Yayınları.
Diğer Kaynaklar Kitap Kaynakları -Çakıroğlu Demet, Meslek Etiği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 -Atak Selçuk, Meslek Etiği Kavramları, Adalet Yayınevi -Kolçak Menşure, Meslek Etiği (Tüm Alanlar İçin), Ekin Basım Yayın, 2016 -Mehmet Yapıcı (Ed.), Meslek Etiği, Eğiten Kitap, 2016 -İyi, S. Tepe, H., (2019). ‘Etik Nedir?’, İ. Kuçuradi, D. Taşdelen. (Ed.), Etik, içinde (1-20), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. -Yıldız, A. vd (2018). ‘İş Ahlakı: Temelleri, Kapsamı ve Sınırları’, N. Erdoğmuş vd. (Ed.), Temelleri ve Uygulamaları İle İş Ahlakı’, içinde (22-44), İstanbul: IGIAD Yayınları.
Materyal
Dökümanlar Kitap Kaynakları -Çakıroğlu Demet, Meslek Etiği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 -Atak Selçuk, Meslek Etiği Kavramları, Adalet Yayınevi -Kolçak Menşure, Meslek Etiği (Tüm Alanlar İçin), Ekin Basım Yayın, 2016 -Mehmet Yapıcı (Ed.), Meslek Etiği, Eğiten Kitap, 2016 -İyi, S. Tepe, H., (2019). ‘Etik Nedir?’, İ. Kuçuradi, D. Taşdelen. (Ed.), Etik, içinde (1-20), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. -Yıldız, A. vd (2018). ‘İş Ahlakı: Temelleri, Kapsamı ve Sınırları’, N. Erdoğmuş vd. (Ed.), Temelleri ve Uygulamaları İle İş Ahlakı’, içinde (22-44), İstanbul: IGIAD Yayınları.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etik kavramının insanları eşitlik, adalet ve insan haklarına saygı anlamında teşvik etmesi hasebi ile etiğin önemini öğrencilere aktarabilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ahlak kavramının önemini öğrencilere aktarabilmek ve bu kavramın etik kavramına göre kişiye göre değişme özelliğini öğrencilere vurgulamak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ahlak ve etik kavramının iş hayatı ile ilişkisini gözler önüne serebilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tek tür etik olmadığını ve farklı uygulanabilir etik türlerini örnekler vererek öğrencilere öğretebilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İşletme fonksiyonları açısından iş ahlakının önemini ve işletme fonksiyonları ile iş ahlakının ilişkisini gözler önüne serebilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İşletme fonksiyonları açısından iş ahlakının önemini ve işletme fonksiyonları ile iş ahlakının ilişkisini gözler önüne serebilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etik karar almayı etkileyen faktörleri ayrıntılı olarak öğrencilere aktarabilmek ve bu faktörlerin etik karar alma açısından önemini ve etkilerini gözler önüne serebilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etik karar almayı etkileyen faktörleri ayrıntılı olarak öğrencilere aktarabilmek ve bu faktörlerin etik karar alma açısından önemini ve etkilerini gözler önüne serebilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etik karar alma sürecinin önemini, karar verirken nelere dikkat edilmesi gerektiğini ve bu sürecin basamaklarını öğrencilere aktarabilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etik karar alma sürecinin önemini, karar verirken nelere dikkat edilmesi gerektiğini ve bu sürecin basamaklarını öğrencilere aktarabilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Örnekler çerçevesinde iş etiği programının yönetiminin tanımını kapsamını ve önemini öğrencilere aktarabilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri