Ders Adı Medya ve İletişim
Ders Kodu BYA-3205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TUNA EMRE KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Medya kavramı, iletişim kavramı, medya ve iletişim bağlantısı, medya ve iletişimin gelişimi, propaganda, reklamcılık, kamuoyu, siyaset kavramları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Medya ve iletişim hakkında genel bilgilerin aktarılması. Bürolarda iletişimin öneminin kavranması ve bu çerçevede medyanın etkinliğinin artırılması. Türkiye'de ve dünyada medya ve iletişimin gelişiminin ve öneminin kavranması.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 40
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Medya kavramını tanımlayabilme
2 Medya türlerini tanımlayabilme
3 İletişim kavramını tanımlayabilme
4 İletişim süreçlerini tanımlayabilme
5 Medya ve iletişim ilişkisini tanımlayabilme
6 Medya ve reklam ilişkisini tanımlayabilme
7 Sosyal medyanın işletmeler için önemini tanımlayabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 medya kavramının tanımlanması
2 medyanın gelişim süreci
3 medya türleri nelerdir
4 iletişim kavramının tanımlanması
5 iletişim süreçleri
6 iletişimin gelişimi
7 medya ve iletişim ilişkisi
8 bürolarda iletişim yöntemleri
9 bürolarda medya kullanımı
10 medya ve kamuoyu ilişkisi
11 medya ve propaganda ilişkisi
12 medya ve siyaset ilişkisi
13 medya ve reklamcılık
14 sosyal medyanın işletmeler için önemi
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili gerekli olan iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, girişimcilik ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği için sektördeki güncel gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (bilgisayar, yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 3
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik, eleştirel, yaratıcı ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımlarını kullanarak değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü iletişim yolu ile gerekli araçları kullanarak etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 2
8 Mesleği ile ilgili kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir ve bu alanda gerekli girişim ve stratejilerini oluşturur. 2
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi ve İngilizce gibi derslerle tarihi kültürel dilsel ve evrensel değerlere ilişkin farkındalık kazanır. Eleştirel düşünme ve kültürel düzeyde iletişim becerisine sahip olur 1
11 Büro Yönetimi ve Yönetici asistanlığı mesleği ile ilgili bilgilerini diğer disiplinleriyle (muhasebe, finans, hukuk, ekonomi, matematik, işletme, pazarlama, psikoloji, sosyoloji) ilişkilendirebilecek temel ve güncel bilgilere sahip olur. 1
12 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenleme becerisine, kurum içi ve kurum dışı belgeleri hazırlanması, dosyalanması ve arşivlenmesi bilgisine sahiptir. 3
13 Büro Yönetimine ilişkin yönetim, işletme süreçleri, yaklaşımları, farklı sektörlerdeki işleyişleri, ilişkileri ve sorumluklarını açıklar. 3
14 Alanı ile ilgili teorik bilgileri iş yeri ortamında pratiğe dönüştürür. Çalışma hayatındaki dinamikleri ve problemleri anlayıp çözüm üretir mesleki sorumluluklarını geliştirir. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 84    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Medya ve İletişim, Yazar: Paddy Scannell Çevirmen: Oğuzhan Taş Yayınevi: Ütopya Yayınevi
Diğer Kaynaklar Medya ve İletişim, Yazar: Paddy Scannell Çevirmen: Oğuzhan Taş Yayınevi: Ütopya Yayınevi
Materyal
Dökümanlar Medya ve İletişim, Yazar: Paddy Scannell Çevirmen: Oğuzhan Taş Yayınevi: Ütopya Yayınevi
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules