Ders Adı Toplantı Yönetimi
Ders Kodu BYA-3160
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Mustafa Nuri Tuncay
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Toplantı tanımı, önemi ve türleri, toplantı öncesi hazırlıklar, toplantı gündeminin hazırlanması, toplantı mekanının ayarlanması, toplantıda kullanılabilecek materyaller, toplantı tutanaklarının ve raporunun hazırlanması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Toplantı tanımı, önemi ve türleri, toplantı öncesi hazırlıklar, toplantı gündeminin hazırlanması, toplantı mekanının ayarlanması, toplantıda kullanılabilecek materyaller, toplantı tutanaklarının ve raporunun hazırlanması
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 100
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 İş hayatında toplantının önemini kavramak.
2 İş hayatında toplantı türlerini öğrenmek.
3 Toplantı gündemini belirlemeyi öğrenir.
4 Gündeme uygun şekilde toplatıya katılmak ve toplantı tutanaklarını tutmak
5 Her türlü toplantı düzenleme konusundaki yönetim konusuna hakim olur ve uygular.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 TOPLANTI KAVRAMI
2 TOPLANTI AMAÇLARI
3 TOPLANTI TÜRLERİ
4 TOPLANTININ ÖZELLİKLERİ
5 TOPLANTININ ÖZELLİKLERİ
6 KATILIMCILAR,KONU,TOPLANTI SAYISI
7 TOPLANTI DÜZENLEME
8 TOPLANTI ORTAMINI HAZIRLAMA
9 TOPLANTININ RAPORLANMASI
10 TUTANAK HAZIRLAMA
11 TUTANAK HAZIRLAMA
12 İLGİLİ KİŞİLERE GÖNDERME
13 GÖRSEL MALZEME KULLANIMI
14 ÖRNEK UYGULAMA
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
2 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili gerekli olan iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, girişimcilik ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 4
3 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği için sektördeki güncel gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 4
4 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (bilgisayar, yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 5
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik, eleştirel, yaratıcı ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımlarını kullanarak değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 3
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü iletişim yolu ile gerekli araçları kullanarak etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 4
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
8 Mesleği ile ilgili kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir ve bu alanda gerekli girişim ve stratejilerini oluşturur. 3
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 3
10 Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi ve İngilizce gibi derslerle tarihi kültürel dilsel ve evrensel değerlere ilişkin farkındalık kazanır. Eleştirel düşünme ve kültürel düzeyde iletişim becerisine sahip olur 4
11 Büro Yönetimi ve Yönetici asistanlığı mesleği ile ilgili bilgilerini diğer disiplinleriyle (muhasebe, finans, hukuk, ekonomi, matematik, işletme, pazarlama, psikoloji, sosyoloji) ilişkilendirebilecek temel ve güncel bilgilere sahip olur. 4
12 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenleme becerisine, kurum içi ve kurum dışı belgeleri hazırlanması, dosyalanması ve arşivlenmesi bilgisine sahiptir. 5
13 Büro Yönetimine ilişkin yönetim, işletme süreçleri, yaklaşımları, farklı sektörlerdeki işleyişleri, ilişkileri ve sorumluklarını açıklar. 1
14 Alanı ile ilgili teorik bilgileri iş yeri ortamında pratiğe dönüştürür. Çalışma hayatındaki dinamikleri ve problemleri anlayıp çözüm üretir mesleki sorumluluklarını geliştirir. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 84    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI TOPLANTI VE SUNU TEKNİKLERİ
Diğer Kaynaklar ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI TOPLANTI VE SUNU TEKNİKLERİ
Materyal
Dökümanlar ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI TOPLANTI VE SUNU TEKNİKLERİ
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules