Ders Adı Etkili ve Güzel Konuşma
Ders Kodu BYA-3107
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Duygu SELEK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Vurgu, Ulama, Tonlama,Protokol konuşması,Bilgilendirme konuşması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenci; etkili ve güzel konuşma yeterlikleri kazandırılacaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 60
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Nefes tekniklerini ve konuşma organlarını kullanmak,Ortama ve kişiye uygun konuşmalar yapmak
2 Doğru ve Güzel konuşmanın etkili kuralları ve yöntemleri
3 İletişim tanımı ve iletişimi engelleyen faktörler
4 Etkili Söylem, Söylemin İçeriği ve Bağlamı
5 Sözel İletişimde Beden Dili ve Önemi
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Doğru ve Güzel konuşmanın etkili kuralları ve yöntemleri
2 İletişim tanımı ve iletişimi engelleyen faktörler
3 İletişimde Dinleme ve İşlevleri
4 Retorik (Söylem Sanatı) ve Günlük Dil
5 Sözlü İletişimde Mesajın Unsurları
6 Sunum:Sunumun Planlanması
7 Konuşmaya Hazırlanmak,Sunumun Yazılı Tasarımı, Sunumun Yapılması
8 Anlatma ve Satış
9 Vize sınavı
10 Dinleyici-İzleyici Hedef Kitlenin Analizi
11 Etkili Söylem, Söylemin İçeriği ve Bağlamı
12 Dinlemenin Geliştirilmesi ve Aktif Geribildirim
13 Retorik ve Kişisel Estetik
14 Sözel İletişimde Beden Dili ve Önemi
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili gerekli olan iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, girişimcilik ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği için sektördeki güncel gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (bilgisayar, yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 1
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik, eleştirel, yaratıcı ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımlarını kullanarak değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü iletişim yolu ile gerekli araçları kullanarak etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 1
8 Mesleği ile ilgili kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir ve bu alanda gerekli girişim ve stratejilerini oluşturur. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi ve İngilizce gibi derslerle tarihi kültürel dilsel ve evrensel değerlere ilişkin farkındalık kazanır. Eleştirel düşünme ve kültürel düzeyde iletişim becerisine sahip olur 1
11 Büro Yönetimi ve Yönetici asistanlığı mesleği ile ilgili bilgilerini diğer disiplinleriyle (muhasebe, finans, hukuk, ekonomi, matematik, işletme, pazarlama, psikoloji, sosyoloji) ilişkilendirebilecek temel ve güncel bilgilere sahip olur. 1
12 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenleme becerisine, kurum içi ve kurum dışı belgeleri hazırlanması, dosyalanması ve arşivlenmesi bilgisine sahiptir. 1
13 Büro Yönetimine ilişkin yönetim, işletme süreçleri, yaklaşımları, farklı sektörlerdeki işleyişleri, ilişkileri ve sorumluklarını açıklar. 1
14 Alanı ile ilgili teorik bilgileri iş yeri ortamında pratiğe dönüştürür. Çalışma hayatındaki dinamikleri ve problemleri anlayıp çözüm üretir mesleki sorumluluklarını geliştirir. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı - Salon yayınları - Prof. Dr. Ali Kaya
Diğer Kaynaklar Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı - Salon yayınları - Prof. Dr. Ali Kaya
Materyal
Dökümanlar Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı - Salon yayınları - Prof. Dr. Ali Kaya
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules