Ders Adı Muhasebe Vergi Uygulamaları
Ders Kodu MLA-3126
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr.Üyesi Hasan ŞENOL - Öğr.Gör. Ali İhsan DİKİCİ - Öğr.Gör. İbrahim KAYA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Envanterin tanımı ve dönem sonu envanter işlemlerinin gerekliliği. Kasa işlemleri, bankalar ve menkul kıymetlere ilişkin dönem sonu işlemleri Ticari alacaklara ve stoklara ilişkin dönem sonu işlemleri Duran varlıklara ilişkin dönem sonu işlemleri Yabancı kaynaklara ve özkaynaklara ilişkin dönemsonu işlemleri Gelirler ve giderlere ilişkin dönem sonu işlemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dönemsonu işlemlerine ile ilgili temel bilgileri anlatabilmek. Dönemsonu işlemlerinin niçin yapıldığını açıklayabilmek. Muhasebe sürecini açıklayabilmek. Değerleme kavramlarını ve ölçütlerini açıklayabilmek. Şahıs şirketleri ile sermaye şirketlerini ayırt edebilmek. Şahıs şirketleri ve sermaye şirketleri ile ilgili temel işlemleri açıklayabilmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Dönem sonu işlemlerine ile ilgili temel bilgileri anlatabilmek.
2 Dönem sonu işlemlerinin niçin yapıldığını açıklayabilmek.
3 Muhasebe sürecini açıklayabilmek.
4 Değerleme kavramlarını ve ölçütlerini açıklayabilmek.
5 ticari kardan mali kara geçişi açıklayabilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
2 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
3 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
4 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
5 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
6 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
7 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
8 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
9 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
10 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
11 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
12 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
13 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
14 ÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞÖĞRENCİ ODAKLI BİR DERS OLMASI NEDENİYLE,DERS DÖNEM BOYUNCA MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ ÖRNEK OLAYALARIN ÇÖZÜMLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.ERLENDİRİLMESİNİ KAPSAMIŞTIR.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı, 1
2 Ekip çalışmasına yatkın, 1
3 Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma 1
4 Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etmek 2
5 Teorik bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği 3
6 Diğer departmanlarda çalışanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 10 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 25 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 25 0
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 98    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar MUHSASEBE UYGULAMALARI İLE İLGİLİ TÜM KİTAP,MAKALE V.B DÖKÜMANLAR
Materyal
Dökümanlar
Ödevler YILSONU BİTİRME
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri