Ders Adı Sağlık Hizmetlerinde Kalite ve Akreditasyon
Ders Kodu SKI-3110
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğretim Görevlisi Yüksel HATIRLI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kalite ve kalitenin tarihsel gelişimi, Toplam kalite yönetimi felsefesi ve ilkeleri, Sağlıkta Kalite Yönetimi Sağlık hizmetlerinde kalitenin gelişimi ve önemi Sağlık hizmetlerinde müşteri(hasta) memnuniyeti Kalite yönetimde ölçmenin önemi Kalite iyileştirmede ekip çalışması ve ekip türleri Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme Kalite iyileştirme modelleri Kalite iyileştirme araçları Sağlık hizmetlerinde akreditasyon Toplam Kalite Yönetimi(TKY) Dokümantasyon süreci Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) İle İlgili Temel Kavramlar Hasta ve çalışan güvenliği uygulamaları Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) Hastane rehberi SKS Hastane rehberi Kurumsal Hizmetler Boyutu, Sağlıkta Akreditasyon Sistemi (SAS)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sağlık hizmetlerinde kalite ve toplam kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırmak.Sağlıkta kalite ve akreditasyon süreci hakkında bilgi sahibi olmak. Sağlık kurumlarının sundukları hizmetlerde sürekli kalite iyileştirme kavramını, kalite ölçüm yöntemleri ve araçlarını açıklayarak, bu araçların mükemmeli yakalayabilmek amacıyla kullanılabilmesini sağlamaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 50
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 50
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Sağlık hizmetlerinde kalite ve toplam kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırabilme
2 Sağlıkta kalite ve akreditasyon süreci hakkında bilgi sahibi olabilme
3 Kalite ölçüm yöntemleri ve araçlarını açıklayabilme
4 Sürekli kalite iyileştirme kavramı ve unsurlarını öğreniyor olabilme
5 Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) İle İlgili Temel Kavramları öğrenebilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kalite ve kalitenin tarihsel gelişimi, Toplam kalite yönetimi felsefesi ve ilkeleri, Sağlıkta Kalite Yönetimi
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
2 Sağlık hizmetlerinde kalitenin gelişimi ve önemi
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
3 Sağlık hizmetlerinde müşteri(hasta) memnuniyeti
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
4 Kalite yönetimde ölçmenin önemi
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
5 Kalite iyileştirmede ekip çalışması ve ekip türleri
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
6 Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi,Ders Dokümanları T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6)
7 Kalite iyileştirme modelleri
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi,Ders Dokümanları T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6)
8 Kalite iyileştirme araçları
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
9 Sağlık hizmetlerinde akreditasyon
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
10 Toplam Kalite Yönetimi(TKY) Dokümantasyon süreci
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi,Ders Dokümanları T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6)
11 Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) İle İlgili Temel Kavramlar
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi,Ders Dokümanları T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6)
12 Hasta ve çalışan güvenliği uygulamaları
  Ön Hazırlık: Öğrenci Bilgi Sistemi,Ders Dokümanları T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6)
13 Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) Hastane rehberi
  Ön Hazırlık: T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6) https://www.saglik.gov.tr/ https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/ https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/TR-12680/guncel-standartlar.html
14 SKS Hastane rehberi Kurumsal Hizmetler Boyutu, Sağlıkta Akreditasyon Sistemi (SAS)
  Ön Hazırlık: T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6) https://www.saglik.gov.tr/ https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/ https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/TR-12680/guncel-standartlar.html
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme, muhasebe, hukuk ve maliye bilgisine sahip olma 2
2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma 2
3 Hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısını anlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama 3
4 Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama 3
5 Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama 2
6 Sağlık sektörünün yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrama 2
7 Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma 1
8 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini sağlık organizasyonlarına uyarlama 4
9 Liderlik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olma. 5
10 Sağlık kurumları işletmeciliği mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olma. 3
11 Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görebilme ve mesleği ile ilgili kendini geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazanma. 3
12 Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olma. 1
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 110    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
Diğer Kaynaklar T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
Materyal
Dökümanlar T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kalite ve Toplam Kalite kavramını öğrenebilmek,
Endüstriyel kalitenin gelişimini aktarabilmek,
Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemini anlayabilmek,
Sağlık hizmetlerinde kalitenin gelişimini açıklayabilmek,
Kalite iyileştirmede yöneticinin rolünü ayırt edebilecek bilgi ve becerilere sahip olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Açıklama,
Soru-cevap.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sağlık hizmetlerinde kalite uygulamalarının tarihsel gelişimi açıklayabilmek,
Sağlık Hizmetlerinde TKY İhtiyacının Nedenlerini öğrenebilmek,
Kalite iyileştirmede yöneticinin rolünü anlayabilmek
Sağlık Kurumlarında TKY Uygulamalarının Başarısı İçin Gereken Koşulları öğrenebilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
açıklama,
Video izlentisi,
Beyin Fırtınası,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Müşteri, iç ve dış müşteri kavramlarını tanımlayabilmek,
Müşteri memnuniyeti yaratma sürecini betimleyebilmek,
Müşteri memnuniyeti modellerini tartışabilmek,
Hasta memnuniyeti ölçümü becerilerine sahip olabilmektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Örneklerle pekiştirme,
Beyin Fırtınası,
Soru-cevap.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin ölçülmesinin gerekliliğini anlayabilmek,
Kalite ölçülerinin oluşturulmasında izlenen adımları listeleyebilmek,
Kalite ölçümünde dengeli puan cetveli ve kıyaslamanın ne olduğunu öğrenebilmek,
Türkiye’de sağlık hizmetleri kalitesinin ölçümünü saptayabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Örnek verme,
Açıklama,
Soru-cevap.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Grup ve ekip kavramlarını açıklayabilmek,
Kalite iyileştirmede ekip çalışmasının önemini aktarabilmek,
Etkin bir ekibin sahip olması gereken bilgi, beceri ve tutumları betimleyebilmek,
Kalite iyileştirmede en çok kullanılan ekip çeşitlerini sınıflandırabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Açıklama,
Video izlentisi ile konuyu pekiştirmek,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme kavramını tanımlayabilmek,
Sürekli kalite iyileştirmenin özelliklerini anlatabilmek,
Toplam Kalite Yönetiminin Temel Unsurlarını kavrayabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Örneklerle pekiştirme,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sürekli Kalite iyileştirme modellerini anlatabilmek,
Kalite iyileştirme araçlarının kullanıldığı durumları saptayabilmek,
Kalite iyileştirme araçlarının nasıl kullanıldığını açıklayabilmek,
Kalite iyileştirme araçlarının sağlık sektöründe kullanımlarını gösterebilecek bilgi ve becerilere sahip olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Beyin Fırtınası,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kalite iyileştirmede en çok kullanılan araçları anlatabilmek,
Kalite iyileştirme araçlarının kullanıldığı durumları saptayabilmek,
Kalite iyileştirme araçlarının nasıl kullanıldığını açıklayabilmek,
Kalite iyileştirme araçlarının sağlık sektöründe kullanımlarını gösterebilecek bilgi ve becerilere sahip olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Örnek vaka çalışmaları ile öğrenme,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kalite Belgelendirme de temel kavramları anlayabilmek,
Sağlık hizmetlerinde akreditasyon kavramını öğrenebilmek,
ISO EN 9000, ISO 9001: 2015 Standartlarını aktarabilmek,
JCI Hastane Akreditasyon Standartlarını açıklayabilmek,
Türkiye’deki akreditasyon çalışmaları ve belgelendirme faaliyetlerini gerçekleştiren kurumlar hakkında da bilgi sahibi olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
Çizmeci,Şenel F.,(20121).Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirme Araçları, Gazi Kitapevi,Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
örnek uygulamalarla pekiştirme,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kalite Yönetim Dokümantasyonu kapsamında ele alınabilecek temel kavramların neler olduğunu açıklayabilmek,
Sağlıkta kalite standartları kapsamında hazırlanabilecek temel dokümanlar hakkında bilgilenebilmek.

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Dokümanları
İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Spath, P. (2009). Introduction to Healthcare Quality Management. Chicago, Illinois: Health Administration Press.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
Örnek uygulamal ile konuyu pekiştirme,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) İle İlgili Temel Kavramlar nelerdir anlayabilmek,
Sağlık Bakanlığı Kalite Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olabilmek,
SKS hakkında bilgiye ulaşabilmek ve standartlar hakkında fikir sahibi olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi,
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1821, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Eskişehir, Ocak 2019.
Kıngır, Said (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın 2. Basım, Ankara.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı,
örnek uygulamaları değerlendirme çalışmaları,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Hasta ve çalışan güvenliği kavramının önemini kavrayabilmek,
Türkiye’de hasta ve çalışan güvenliğine yönelik uygulamaları inceleyebilmek,
Tıbbi hata ve malpraktis kavramlarını, tıbbi hata türlerini ve tıbbi hata nedenlerini öğrenebilmek,
Hasta güvenliğinde olay bildirim kavramı ve önemini öğrenebilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi,Ders Dokümanları
T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6)
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama SKS Hastane rehberi üzerinden kalite standartların açıklama,
Soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler SKS Hastane setini inceleyebilmek
SKS Kurumsal Hizmetler hakkında bilgi sahibi olabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci Bilgi Sistemi,Ders Dokümanları
T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-6)
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama SKS Hastane seti üzerinden standartları inceleme ve yorumlama,
soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler SKS Hastane rehberi Kurumsal Hizmetler Boyutunu inceleyebilmek,
Sağlıkta Akreditasyon Sistemi (SAS) hakkında bilgi sahibi olabilmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar https://www.saglik.gov.tr/
https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/
https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/TR-12680/guncel-standartlar.html
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Standartları inceleme,
açıklama,
soru-cevap
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri