Hafta
|
Konular
|
1
|
Halkla İlişkiler kavramının tanımı, Halkla İlişkilerin kapsamı ve içeriği, Halkla ilişkilerin tarihçesi, Dünyada Halkla İlişkiler, Haftalık makale analizi
|
|
Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
|
2
|
Türkiyede Halkla İlişkiler, Türkiyede Halkla İlişkilerin doğuşu, gelişimi, ilk örnekler, Mesleki ve akademik yapılanma. Türkiyede ve Dünyada Halkla İlişkiler Eğitimi
|
|
Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
|
3
|
Neden Halkla İlişkiler ? Halkla İlişkilere yakın kavramlar. Halkla İlişkiler ve İletişim, İletişimin tanımı, Kişilerarası İletişim- Etkin İletişim, Kitle İletişim Kuramları, Renkler, amblem, logo, slogan ve beden dili iletişimi
|
|
Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
|
4
|
Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar, Halkla İlişkiler ve Reklam, Halkla İlişkiler ve Pazarlama, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Propaganda
|
|
Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
|
5
|
Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi, Halkla İlişkilerin Yönetim Fonksiyonu, Halkla İlişkiler Departmanlarının Yapılanması
|
|
Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
|
6
|
Halkla İlişkiler Meslek Elemanlarında Bulunması Gereken Özellikler ile görev ve sorumlulukları, Sunum, metin yazma, göstergebilim,kreatif, Halkla İlişkiler meslek ilkeleri, Halkla İlişkiler eğitimi
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|
7
|
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Hedef kitlenin tanımı, Halkla İlişkiler meslek ilkeleri,
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|
8
|
Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler, Halkla İlişkilerde Mecra seçimi, Etkin medya yönetimi ve takibi, Sektörel analiz ve medya uyumu, İşletme döngüsüne göre medya seçimi
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|
9
|
Ders kapsamında, iletişim sürecinin birey ve toplum açısından önemi anlatılarak kişilerarası iletişimin gerekliliği ortaya konacaktır. Kişilerarası iletişim kuramları, iletişimsizliğe yol açan faktörler, toplumsal cinsiyet gibi konuların yanı sıra etkin bir ikna iletişimi için sözel-sözsüz unsurlar
|
10
|
Kurum içi halkla ilişkiler , Kurum içi Halkla İlişkilerin tanımı, kapsamı, Uygulama alanları. İç hedef kitlenin tanımı ve belirlenmesi
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|
11
|
Haber nedir? Haber yazma teknikleri ve kuralları , Haber ve fotoğraf uyumu ve seçimi
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|
12
|
Basın bülteni nedir? Basın Bülteni türleri , Basın Bülteninde Etkin Medya Analizi , Basın bülteni yazarken uyulması gereken kurallar, Örnek haber metinleri ve haber kurgu uygulamaları
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|
13
|
Halkla İlişkilerde Organizasyon , Organizasyon /Event Yaratım Süreci , Basın Toplantıları , Basın Dosyası hazırlama, Sergi ve Fuarlar , Yarışmalar , Özel Organizasyonlar
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|
14
|
Tv radyo yapımcı ve sunuculuk, haber yazma, toplantı yönetimi , Seminer ve örnek olay analizleri
|
|
Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,.
Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
|