Ders Adı Halkla İlişkiler
Ders Kodu HIT-230
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Hidayet ACAR
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Derste Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı , doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Halkla İlişkiler biliminin temeli , doğuşu ve tarihsel gelişimi Halkla ilişkiler departmanlarının yapılanması , meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde kullanılan basılı ve görsel araçlar bu dersin konusudur. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve örnek materyaller paylaşılacaktır
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek ara elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 60
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 30
Aktarılabilir Beceri Dersi 10
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 1) Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilme
2 2) Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma
3 3) İletişim, iç iletişim, medya yönetimi ve event tasarımı bilgelerine sahip olma
4 4) Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme
5 5) Yazılı ve görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme
6 6) Halkla İlişkilerin gerekliliği ve önemi kavrayabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Halkla İlişkiler kavramının tanımı, Halkla İlişkilerin kapsamı ve içeriği, Halkla ilişkilerin tarihçesi, Dünyada Halkla İlişkiler, Haftalık makale analizi
  Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
2 Türkiyede Halkla İlişkiler, Türkiyede Halkla İlişkilerin doğuşu, gelişimi, ilk örnekler, Mesleki ve akademik yapılanma. Türkiyede ve Dünyada Halkla İlişkiler Eğitimi
  Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
3 Neden Halkla İlişkiler ? Halkla İlişkilere yakın kavramlar. Halkla İlişkiler ve İletişim, İletişimin tanımı, Kişilerarası İletişim- Etkin İletişim, Kitle İletişim Kuramları, Renkler, amblem, logo, slogan ve beden dili iletişimi
  Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
4 Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar, Halkla İlişkiler ve Reklam, Halkla İlişkiler ve Pazarlama, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Propaganda
  Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
5 Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi, Halkla İlişkilerin Yönetim Fonksiyonu, Halkla İlişkiler Departmanlarının Yapılanması
  Ön Hazırlık: Ders saatinden önce Ders kitaplarını ve ilgili notları okumak.
6 Halkla İlişkiler Meslek Elemanlarında Bulunması Gereken Özellikler ile görev ve sorumlulukları, Sunum, metin yazma, göstergebilim,kreatif, Halkla İlişkiler meslek ilkeleri, Halkla İlişkiler eğitimi
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
7 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Hedef kitlenin tanımı, Halkla İlişkiler meslek ilkeleri,
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
8 Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler, Halkla İlişkilerde Mecra seçimi, Etkin medya yönetimi ve takibi, Sektörel analiz ve medya uyumu, İşletme döngüsüne göre medya seçimi
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
9 Ders kapsamında, iletişim sürecinin birey ve toplum açısından önemi anlatılarak kişilerarası iletişimin gerekliliği ortaya konacaktır. Kişilerarası iletişim kuramları, iletişimsizliğe yol açan faktörler, toplumsal cinsiyet gibi konuların yanı sıra etkin bir ikna iletişimi için sözel-sözsüz unsurlar
10 Kurum içi halkla ilişkiler , Kurum içi Halkla İlişkilerin tanımı, kapsamı, Uygulama alanları. İç hedef kitlenin tanımı ve belirlenmesi
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
11 Haber nedir? Haber yazma teknikleri ve kuralları , Haber ve fotoğraf uyumu ve seçimi
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
12 Basın bülteni nedir? Basın Bülteni türleri , Basın Bülteninde Etkin Medya Analizi , Basın bülteni yazarken uyulması gereken kurallar, Örnek haber metinleri ve haber kurgu uygulamaları
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
13 Halkla İlişkilerde Organizasyon , Organizasyon /Event Yaratım Süreci , Basın Toplantıları , Basın Dosyası hazırlama, Sergi ve Fuarlar , Yarışmalar , Özel Organizasyonlar
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
14 Tv radyo yapımcı ve sunuculuk, haber yazma, toplantı yönetimi , Seminer ve örnek olay analizleri
  Ön Hazırlık: Tikveş, Özkan, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayıncılık,. Kalyon, Yeşim, Halkla İlişkiler Nobel Yayınları
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Tıbbi sekreterlik ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Tıbbi sekreterlik için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Tıbbi sekreterlik ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 3
5 Tıbbi sekreterlik ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahip olur. 3
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Tıbbi sekreterlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olur. 1
9 Tıbbi sekreterlik ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 2
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11 Mesleki uygulama deneyimine sahip olur: Kurum stajı zorunlu dersi aracılığı ile iş yeri ortamında teorik bilgileri pratiğe aktarır, problem çözme becerisi kazanır, iş hayatındaki dinamikleri anlar ve mesleki sorumluluk geliştirir. 2
12 Sosyal ve kültürel bilinç kazanır: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve diğer zorunlu ve seçmeli dersler ile tarihi, dilsel ve kültürel, sosyal farkındalık kazanır. 1
13 Tıbbi terminoloji ve sağlık veri standartlarını açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu A.Ö.F Ders kitabı
Diğer Kaynaklar A.Ö.F Ders kitabı
Materyal
Dökümanlar A.Ö.F Ders kitabı
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules