Hafta
|
Konular
|
1
|
Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim YayınlarıReklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
2
|
Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
3
|
Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
4
|
Reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
5
|
Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
6
|
Kampanya stratejisinin saptanması, kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
7
|
Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
8
|
Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
9
|
Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
10
|
Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
11
|
Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
12
|
Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri.
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
13
|
Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar( reklamveren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu).
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|
14
|
Uluslararası reklam uygulama esasları
|
|
Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
|