Ders Adı Tüketici Davranışları
Ders Kodu PAZ-104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Betül OKUDUR SABUNCU
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. Dr. Betül OKUDUR SABUNCU
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Tüketici Davranışlarına İlişkin Temel Kavramlar, Ürünlerin Sınıflandırılması, MASLOW’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, E-Tüketim, E-Ticaret, Tüketici Bilinci, Tüketici Davranışları ve Temel Özellikleri, Tüketici merkezli İşletme Anlayışının Temel Unsurları, Tüketici Davranış Modelleri ve Satın Alma Davranış Türleri, Öğrenme ve Güdüleme, Öğrenme Kuramları, Algılama ve Algılama Süreci, Algılama ve Pazarlama Uygulamaları, Tüketici Bilinci, Tüketicinin ve Satıcının Hakları ve Sorumlulukları, Tüketiciyi Koruyan Devlet Kuruluşları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini, hangi faktörlerin bu kararları etkilediğini ve işletmelerin bu davranışları nasıl analiz edip yönlendirebileceğini öğretmeyi amaçlar.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 60
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 6
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Tüketicilerin nasıl kararlar aldığını, karar süreçlerini ve satın alma süreçlerinde hangi faktörlerin etkili olduğunu öğrenmeyi sağlar.
2 Farklı tüketici gruplarının davranışlarını belirleyip, bu gruplara yönelik özelleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirme yeteneği kazandırır.
3 Algılama sürecini ve algılamaya etki eden faktörleri öğrenerek tüketici davranışlarına yansımalarını analiz etme ve buna yönelik pazarlama uygulamaları geliştirmeyi sağlar.
4 Öğrenme kuramlarını inceleyerek müşteriye uygulanacak satış tutundurma yöntem ve stratejilerini belirleyebilme becerisi kazandırır.
5 Tüketici davranış modellerini öğrenerek müşteri talebine göre davranış geliştirme becerisi kazandırır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tüketici Davranışlarına İlişkin Temel Kavramlar
  Ön Hazırlık: Tüketici Davranışları (2017), Remzi Altunışık & Hamdi İslamoğlu, Beta basım
2 Ürünlerin Sınıflandırılması
  Ön Hazırlık: Tüketici Davranışları Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş (2020), Michael R. Solomon, Nobel Akademik yayıncılık
3 MASLOW’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi
  Ön Hazırlık: Tüketici Davranışları (2017), Remzi Altunışık & Hamdi İslamoğlu, Beta basım
4 E-Tüketim, E-Ticaret, Tüketici Bilinci
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim Online Ders Notları/İçerikleri
5 Tüketici Davranışları ve Temel Özellikleri
  Ön Hazırlık: Örneklerle Sosyal Medyada Tüketici Davranışları (2020), Adnan Duygun, Hiper Yayın
6 Tüketici merkezli İşletme Anlayışının Temel Unsurları
  Ön Hazırlık: Pazarlamaya Giriş (2017) Remzi Altunışık, Sakarya yayıncılık
7 Tüketici Davranış Modelleri ve Satın Alma Davranış Türleri
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim Online Ders Notları/İçerikleri
8 Öğrenme ve Güdüleme
  Ön Hazırlık: Örneklerle Sosyal Medyada Tüketici Davranışları (2020), Adnan Duygun, Hiper Yayın
9 Öğrenme Kuramları
  Ön Hazırlık: Tüketici Davranışları (2017), Remzi Altunışık & Hamdi İslamoğlu, Beta basım
10 Algılama ve Algılama Süreci
  Ön Hazırlık: Tüketici Davranışları Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş (2020), Michael R. Solomon, Nobel Akademik yayıncılık
11 Algılama ve Pazarlama Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Pazarlamaya Giriş (2017) Remzi Altunışık, Sakarya yayıncılık
12 Tüketici Bilinci
  Ön Hazırlık: Tüketici Davranışları (2017), Remzi Altunışık & Hamdi İslamoğlu, Beta basım
13 Tüketicinin ve Satıcının Hakları ve Sorumlulukları
  Ön Hazırlık: Uzaktan Eğitim Online Ders Notları/İçerikleri
14 Tüketiciyi Koruyan Devlet Kuruluşları
  Ön Hazırlık: Tüketici Davranışları (2017), Remzi Altunışık & Hamdi İslamoğlu, Beta basım
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 4
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 5
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 4
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 4
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 4
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 4
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 1
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 1
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 1
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 4 4
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Etkin Tele Satış Yönetimi ders notu ekte sunulmuştur. Uzaktan Eğitim Meslek Yüksek okulu ders platformunda bulunmaktadır. https://uzak.isparta.edu.tr/mod/url/view.php?id=273
Diğer Kaynaklar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Etkin Tele Satış Yönetimi ders notu ekte sunulmuştur. Uzaktan Eğitim Meslek Yüksek okulu ders platformunda bulunmaktadır. https://uzak.isparta.edu.tr/mod/url/view.php?id=273
Materyal
Dökümanlar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Etkin Tele Satış Yönetimi ders notu ekte sunulmuştur. Uzaktan Eğitim Meslek Yüksek okulu ders platformunda bulunmaktadır. https://uzak.isparta.edu.tr/mod/url/view.php?id=273
Ödevler ? Türkiye’de toplam kaç adet çağrı merkezi vardır? Her birinde ne kadar çalışan vardır? ? Çağrı merkezlerinin işletmenin karlılığına katkısı nasıl olmaktadır? (Hangi hizmetleri ile) ? Çağrı merkezlerinin geleceği ile ilgili ne düşünüyorsunuz? ? Tüketici davranışları ile işletmeler neden ilgilenir? ? Sizce çağrı merkezinde başarılı bir takım lideri olmak için nasıl bir yol izlemek gerekir? ? Siz bir çağrı merkezinde çalışıyor olsanız ve aşağıda belirtilen davranışlara sahip müşterilerden çağrı alsanız nasıl bir görüşme yapardınız? Nasıl bir yaklaşım sergilerdiniz? Her biri için ayrı ayrı anlatınız. (Müşterinin özelliği (talebi) – sizin yaklaşımınız şeklinde) 1. İktisat Teorisi Davranış Modeli 2. Psikolojik Davranış Modeli 3. Sosyolojik Davranış Modeli 4. Pazarlama Karar Süreci Modeli
Sınavlar Dönem içerisinde akademik takvime göre vize, final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tüketici davranışı kavramını anlamak ve bunun pazarlama stratejileriyle nasıl ilişkilendirilebileceğini öğrenmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tüketim malları ve endüstriyel mallar olarak ürünler ikiye ayrılarak incelenir. Kolayda mallar, beğenmeli mallar, özellikli mallar ve aranmayan mallar olarak tüketim malları 4 gruba ayrılır örneklerle açıklanır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Maslow'un, insan ihtiyaçlarını beş temel aşamada nasıl sıraladığını anlamak.
Fizyolojik ihtiyaçlar, güvenlik ihtiyaçları, sosyal ihtiyaçlar, saygı ihtiyaçları ve kendini gerçekleştirme aşamalarının her birini öğrenmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tüketicilerin dijital platformlar üzerinden alışveriş yapmalarını, dijital içeriklere erişmelerini ve online hizmetleri kullanmalarını anlamak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tüketici Davranışlarının Tanımını Öğrenmek, temel özelliklerini öğrenmek ve pazarlama ile ilişkisini anlamak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması

Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Müşteri odaklılık, müşteri sadakati, sürekli iyileştirme, geliştirme, geri bildirim gibi Tüketici merkezli İşletme Anlayışının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kararsız müşteri, çekingen müşteri vb. müşteri tiplerini öğrenerek bunlara göre davranış geliştirmeyi öğrenmek
Karmaşık satın alma, psikolojik satın alma, iktisadi satın alma gibi satın alma davranı türlerini öğrenmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrenme ve Güdüleme kavramlarının tanımını öğrenmek. Öğrenme teorilerinin ve güdüleme türlerinin açıklanması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması

Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Davranışsal (Pavlov/ Skinner) ve bilişsel öğrenme kuramlarını anlamak. Olumlu/olumsuz pekiştireç, uyaranın ayırt edilmesi, genellenmesi ve bunların reklam uygulamalarının öğrenilmesi
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Algılama kavramı ve Algılama Sürecini anlamak
Marka, reklam, fiyatlandırma gibi algılama sürecini etkileyen kavramları öğrenmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler tüketicilerin çevrelerinden aldıkları bilgileri nasıl işlediklerini ve bu bilgilerin onları nasıl etkilediğini anlamak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması

Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Bilinçli tüketici kimlerdir? özellikleri nelerdir? avantajları nelerdir? anlamak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Bilgi Edinme Hakkı, tazmin edilme, temsil edilme, satın alma ve iade hakkı, kişisel verilerin korunması hakkı gibi pek çok hak ve sorumluluğu öğretmeyi amaçlar.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması

Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tüketici Hakları Dernekleri ve Sivil Toplum Kuruluşları, Rekabet Kurumu, Tarım ve Orman bakanlığı, Ticaret bakanlığı gibi satın alma durumundaki aksilikler için bu kurumları öğretmeyi amaçlar.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Eğitim yönetim sistemine yüklenen ders içerikleri ile haftalık işlenen canlı derslere katılım
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Her hafta işlenen derslerde içeriklerin ayrıntılı anlatımı ve canlı dersin anlaşılmayan yerlerin sorulması ve açıklanmasını içeren imkan sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Her ders için dönemde bir kez olmak üzere teslim süresi 1 ay olan ödevler sisteme yüklenmektedir.