Ders Adı Genel İşletme
Ders Kodu ISY-121
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İşletme ve işletmecilik kavramları,işletmenin çevresi,işletmenin amaç ve sorumlulukları,işletme kurma nedenleri,kuruluş yeri ve seçimi,kuruluş yeri etkenleri ve kuruluş amaçları,kapasite,işletme yönetim fonksiyonları,temel işletme fonksiyonları,üretim fonksiyonu,pazarlama fonksiyonu,finansman fonksiyonu,insan kaynakları fonksiyonu
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İşletmeyi fonksiyonlarına göre tanımak ve işletmenin işleyişini kavramak Son yıllarda yönetim uygulamalarında oldukça önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Yirminci yüzyılın son çeyreğinde bilgi teknolojisi alanında meydana gelen yeni gelişmeler toplumları ve işletmeleri önemli ölçüde etkilemiştir. Bilgisayarların ve kablosuz iletişim araçlarının işletmelerde ve evlerde her kesim tarafından yaygın biçimde kullanılması ile birlikte yeni iş yapma yöntem ve teknikleri ortaya çıkmıştır. Mal ve hizmetlerin ötesinde, üretim faktörleri de günümüz dünyasında daha serbest bir biçimde hareket etmektedir. Dünya küreselleşmenin etkisi altındadır. Bu derste, çeşitli kaynakların bir araya getirilerek toplumun gereksinimi olan mal ve hizmetlerin üretimi ve dağıtımı ile ilgili çeşitli faaliyet ve işlevlerin yapıldığı bir örgüt, kurum, kuruluş olarak ele alıp bu kurumda yapılan faaliyetlerle ve işlevlerle ilgi olarak bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Temel işletme kavramları ile birlikte işletme çeşitlerini sınıflandırır
2 Kuruluş çalışmalarını kavramak ve işletme büyüklüklerini ayırd eder
3 İşletmenin hayatını devam ettirebilmesi için yönetici ve lider kavramlarını ayırt ederek işletme içindeki pozisyonlarını kavrar
4 İşletmenin yönetim fonksiyonları içinde üretim, pazarlama ve satış süreçlerini tanıyarak; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim aşamalarını analiz eder
5 Girişimciliği ve girişimciliğin ekonomik gelişmedeki rolünü analiz eder
6 İşletmelerde ortaya çıkacak olası problemlere çözüm yönetimini ve bu problem ortamında başarılı olmanın yollarını analiz eder
7 Markalaşma kavramı ve marka çeşitlerini analiz eder
8 Globalleşen dünyada insan kaynakları yönetimini tanır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İşletmeciliğe Giriş, iş yaşamı, girişimciler, yöneticiler, çalışanlar, işletmenin dış çevresi
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
2 İşletme türleri, işletmelerin yasal yapısı, kar amacı güden ve kar amacı gütmeyen işletmeler
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
3 Dış ticaret, ithalat ve ihracat aşamaları, engelleri, dış ticaret yapan işletmelerin yapıları
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005. M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik, Genel İşletme, Eğitim Akademi, 2010 S. Kadri Mirze, İşletme, Literatür Yayınları, 2014
4 İşletmenin vizyonu, misyonu, ilkeleri, Amaçları hedefleri ve stratejileri
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005. M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik, Genel İşletme, Eğitim Akademi, 2010 S. Kadri Mirze, İşletme, Literatür Yayınları, 2014
5 Yönetim, yönetsel işlevler, planlama, karar verme, organize etme, yöneltme, koordinasyon ve denetleme
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005. M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik, Genel İşletme, Eğitim Akademi, 2010 S. Kadri Mirze, İşletme, Literatür Yayınları, 2014
6 İnsan kaynakları yönetimi, insan kaynakları yönetiminin işlevleri, İK planlaması, işe alma, seçme ve yerleştirme, işe alıştırma, eğitim ve geliştirme,
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
7 Performans değerleme, ücret ve maaş yönetimi, yönetimi ve endüstriyel ilişkiler
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
8 Muhasebe işlevi, muhasebeciler, muhasebe türleri, muhasebe işlemlerinden yararlananlar, muhasebe ilkeleri
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
9 Finans işlevi,finans fon kaynakları, finansal piyasalar, çağdaş finansal teknikler
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
10 Üretim işlevi, üretim sistem ve stratejileri, üretim planlaması, imalat teknolojileri kararları,
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
11 Pazarlama işlevi, pazarlar ve alıcılar, pazarlama araştırması, pazarlama karması, mal ve hizmetler, hizmetler ve stratejiler
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
12 İşletme ve iktisat, iktisadi sistemler, mikro ekonomik konular, makro ekonomi konuları
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
13 Halkla ilişkiler işlevi, reklamcılık ve tanıtım, işletmelerde sosyal sorumluluk, etik
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
14 İşletme yaşamında yeni gelişmeler, küreselleşme olgusu, bilişim ve iletişim teknolojilerinde yeni gelişmeler
  Ön Hazırlık: Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 1
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 2
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 2
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 2
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 4
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 3
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 2
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 3
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 2
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 2
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 1
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 124    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
Diğer Kaynaklar Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
Materyal
Dökümanlar Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, 2004 İsmet Mucuk, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, Beşinci Baskı, 2008. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul, 1996. M.Şerif Şimşek, İşletme Bilimlerine Giriş,12. Baskı, Adım Matbaacılık, Konya, 2005.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri