No
|
Bölüm Öğrenme Çıktısı
|
Katkı Düzeyi
|
1
|
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
2
|
2
|
Bilgisayar Mühendisliğindeki karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.
|
3
|
3
|
Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
|
3
|
4
|
Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
2
|
5
|
Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
|
4
|
6
|
Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
3
|
7
|
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
3
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
|
3
|
9
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
2
|
10
|
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
4
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
2
|
12
|
Elektrik ve elektronik, sayısal sistemlerin tasarım ve analizi, bilgisayar mimarisi, bilgisayar ve haberleşme ağları konularında kapsamlı bilgi ve becerisi.
|
2
|
13
|
Bilgisayar mühendisliğinde algoritma analizi, karmaşık veri yapıları, nesneye yönelik programlama, veri tabanı yönetim sistemleri, karmaşık sistemlerin yazılım analizi ya da tasarımı, işletim sistemleri ve otomata teorisi konularında kapsamlı bilgi ve becerisi.
|
1
|
14
|
Ayrık matematik, doğrusal cebir ve türevsel denklemleri kapsayan ileri matematik, olasılık ve istatistik ve fizik konularında kapsamlı bilgi ve becerisi.
|
1
|