Ders Adı Yörük Kültürü-Mimari ve Konut İlişkisi
Ders Kodu INM-807
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Ayşe BÜYÜKÜNSAL
Dersin Yardımcıları yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Anadolu Evleri tanımı: göçerlik yarı göçerlik ve yaylacılık, yurt otağ orta asya çadırı ve çadır yapım malzeme ve teknikleri, yöresel kültür tanımı:
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı öçerlik yarı göçerlik ve yaylacılık, yurt otağ orta asya çadırı ve çadır yapım malzeme ve teknikleri, yöresel kültür tanımını yapabilme
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 100
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Alt Kültürü Bilir
2 çadır ve yörük kültürüne ait konut tiplerini bilir
3 Kıl çadır elemanlarını tanır
4 yörük kültürünü tanır
5 Göçerlik tiplerini tanır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
2 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
3 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
4 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
5 göçer kültürü ve anadolu göçer kültürü
6 göçer kültürü ve anadolu göçer kültürü
7 Anadolu’da Göçerliğin Tarihsel ALTYAPISI
8 KONAR-GÖÇERLİK YARI GÖÇERLİK:YAYLACILIK
9 KONAR-GÖÇERLİK YARI GÖÇERLİK:YAYLACILIK
10 GÖÇER MİMARİ
11 GÖÇER MİMARİ
12 yurt,Orta Asya Çadır Kıl Çadır
13 TÜRK EVİ PLAN TİPİ VE KÜLTÜREL TEMELLERİ
14 KILDAN ÇADIR YAPIMI VE İŞLEM SIRASI
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve inşaat mühendisliği bilgilerini kullanarak, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. 1
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 1
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi 1
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının yorumlanması için İnşaat mühendisliği alanında veri toplama, deney yapma ve sonuçları analiz becerisi. 1
6 İnşaat mühendisliği problemlerini mesleki yazılımlar kullanarak çözme ve yorumlama becerisi 1
7 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışma becerisi ve bireysel sorumluluk alma ve çalışma becerisi. 1
8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. 2
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik ilkelerine uygun davranma farkındalığı ve mesleki ve etik sorumluluk bilinci. 1
10 İnşaat mühendisliği standart ve yönetmelikleri hakkında bilgi. 1
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1
12 İnşaat mühendisliği mesleki standartlarını ve hukuksal sonuçlarnı bilme. 1
13 Proje ve risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. 1
14 Mühendislik uygulamalarının çevre, sağlık ve güvenlik etkileri hakkında bilgi ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 1
15 Öğrencilerin, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, gerçek mühendislik problemlerini çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama becerisi ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
16 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi zorunlu dersler aracılığıyla, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve evrensel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve küresel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 5 10
Ödevler 2 1 2
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 50    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu ISPARTA ÇEVRESİ YÖRÜK KÜLTÜRÜ ISPARTA’NIN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI Isparta, 2020
Diğer Kaynaklar ISPARTA ÇEVRESİ YÖRÜK KÜLTÜRÜ ISPARTA’NIN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI Isparta, 2020
Materyal
Dökümanlar ISPARTA ÇEVRESİ YÖRÜK KÜLTÜRÜ ISPARTA’NIN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI Isparta, 2020
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules