Ders Adı Yörük Kültürü-Mimari ve Konut İlişkisi
Ders Kodu INM-807
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Ayşe BÜYÜKÜNSAL
Dersin Yardımcıları yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Anadolu Evleri tanımı: göçerlik yarı göçerlik ve yaylacılık, yurt otağ orta asya çadırı ve çadır yapım malzeme ve teknikleri, yöresel kültür tanımı:
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı öçerlik yarı göçerlik ve yaylacılık, yurt otağ orta asya çadırı ve çadır yapım malzeme ve teknikleri, yöresel kültür tanımını yapabilme
No Dersin Kazanımları  
1 Alt Kültürü Bilir
2 çadır ve yörük kültürüne ait konut tiplerini bilir
3 Kıl çadır elemanlarını tanır
4 yörük kültürünü tanır
5 Göçerlik tiplerini tanır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
2 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
3 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
4 Ders tanıtımı; kültür nedir,Orta Asya’dan göç eden Oğuz Türkmenleri,
5 göçer kültürü ve anadolu göçer kültürü
6 göçer kültürü ve anadolu göçer kültürü
7 Anadolu’da Göçerliğin Tarihsel ALTYAPISI
8 KONAR-GÖÇERLİK YARI GÖÇERLİK:YAYLACILIK
9 KONAR-GÖÇERLİK YARI GÖÇERLİK:YAYLACILIK
10 GÖÇER MİMARİ
11 GÖÇER MİMARİ
12 yurt,Orta Asya Çadır Kıl Çadır
13 TÜRK EVİ PLAN TİPİ VE KÜLTÜREL TEMELLERİ
14 KILDAN ÇADIR YAPIMI VE İŞLEM SIRASI
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 1
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 1
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 1
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 1
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 5
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 5 10
Ödevler 2 1 2
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 50    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu ISPARTA ÇEVRESİ YÖRÜK KÜLTÜRÜ ISPARTA’NIN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI Isparta, 2020
Diğer Kaynaklar ISPARTA ÇEVRESİ YÖRÜK KÜLTÜRÜ ISPARTA’NIN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI Isparta, 2020
Materyal
Dökümanlar ISPARTA ÇEVRESİ YÖRÜK KÜLTÜRÜ ISPARTA’NIN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASI Isparta, 2020
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri