No
|
Program Çıktısı
|
Katkı Düzeyi
|
1
|
Matematik, fen ve inşaat mühendisliği bilgilerini kullanarak, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.
|
2
|
2
|
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
2
|
3
|
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
2
|
4
|
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi
|
2
|
5
|
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının yorumlanması için İnşaat mühendisliği alanında veri toplama, deney yapma ve sonuçları analiz becerisi.
|
2
|
6
|
İnşaat mühendisliği problemlerini mesleki yazılımlar kullanarak çözme ve yorumlama becerisi
|
2
|
7
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışma becerisi ve bireysel sorumluluk alma ve çalışma becerisi.
|
2
|
8
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
|
2
|
9
|
Evrensel, toplumsal ve mesleki etik ilkelerine uygun davranma farkındalığı ve mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
3
|
10
|
İnşaat mühendisliği standart ve yönetmelikleri hakkında bilgi.
|
2
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
2
|
12
|
İnşaat mühendisliği mesleki standartlarını ve hukuksal sonuçlarnı bilme.
|
2
|
13
|
Proje ve risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık.
|
2
|
14
|
Mühendislik uygulamalarının çevre, sağlık ve güvenlik etkileri hakkında bilgi ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
|
2
|
15
|
Öğrencilerin, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, gerçek mühendislik problemlerini çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama becerisi ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
2
|
16
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi zorunlu dersler aracılığıyla, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve evrensel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve küresel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme.
|
2
|