Ders Adı Gömülü Sistemler
Ders Kodu EEM-465
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ali ŞENTÜRK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Gömülü sistemlerinin tanıtımı ve sistem donanımları, mikroişlemci seçimi, ARM mikrodenetleyici mimarisi, gömülü sistemleri oluşturan öğe, eleman ve devrelerin özellikleri; gömülü sistemlerin programlanmasında kullanılan temel araç ve yazılım yöntemleri. ARM mikrodenetleyici tabanlı gömülü sistem uygulama örnekleri; GPIO, kesmeler, zamanlayıcılar, ADC, USART, çevrim kaynakları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin gömülü sistem kavramlarının, gömülü sistem tasarımının temel özelliklerinin, yazılım ve donanım kavramlarının öğretilmesidir. Bu hususta bir ARM mikrodenetleyicisinin temel yapısı, portları, çevre birim elemanları ve özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca programlama araçlarını ile bu cihazın nasıl programlandığının kavranması hedeflenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 Gömülü sistem özelliklerinin öğrenilmesi
2 Gömülü sistem tasarlanabilmesi
3 Gömülü sistemlerin yazılım ve donanım araçlarının kullanılabilmesi
4 Gömülü sistem uygulamaları geliştirilebilmesi
5 Gömülü sistem teknolojilerini kullanabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Gömülü sistemlerinin tanıtımı, STM32F4 kartı
2 Sayı sistemleri, C programlama tamsayı türleri, bit düzey programlama
3 C Programlama; makro, işaretçiler, tür dönüşümü, tür tanımlama, yapılar
4 STM32F4 mikrodenetleyicisinin blok diyagramı, bellek haritası, GPIO özellikleri
5 Başlık dosyasındaki tanımlamalar, input ve output, push-pull ve open-drain modları
6 EXTI harici kesmeler
7 SysTick zamanlayıcısı, PWM sinyali
8 Temel zamanlayıcılar
9 Genel amaçli zamanlayıcılar ve temel özellikleri
10 Genel amaçlı zamanlayıcılarda giriş yakalama, çıkış karşılaştırma
11 Analog dijital çevirici
12 USART özellikleri ve kullanımı
13 Çevrim kaynakları
14 Genel tekrar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 3
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 1
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 1
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 1
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 1
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 6 6
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 126    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu STM32F4 Discovery Kartı ile ARM Mikrokontrolcü Programlama, Ali Şentürk, Nobel Akademik Yayincilik, 2021
Diğer Kaynaklar STM32F4 Discovery Kartı ile ARM Mikrokontrolcü Programlama, Ali Şentürk, Nobel Akademik Yayincilik, 2021
Materyal
Dökümanlar STM32F4 Discovery Kartı ile ARM Mikrokontrolcü Programlama, Ali Şentürk, Nobel Akademik Yayincilik, 2021
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri