Ders Adı Kontrol Sistemleri II
Ders Kodu EEM-411
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Ramazan ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği hata analizi, sistem tipleri, kök yer eğrileri, kök yer eğrileri ile kontrolör tasarımları, PI,PD,PID,LAG,LEAD,LAG-LEAD kompanzatör tasarımları, Frekans analizi, Bode eğrilerinin çizimi ve yorumlanması, Nyquist kriteri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kontrol sistemlerinin tasarım kriterlerinin kavranması.
No Dersin Kazanımları  
1 Hata analizi
2 sistem tipleri
3 kök yer eğrisi çizimi
4 kök yer eğrisi çizimi
5 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı
6 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı PI
7 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı LAG
8 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı PD
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Hata analizi
2 sistem tipleri
3 kök yer eğrisi çizimi
4 kök yer eğrisi çizimi
5 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı
6 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı PI
7 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı LAG
8 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı PD
9 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı LEAD
10 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı PID
11 kök yer eğrisi ile kontrolör tasarımı LAG-LEAD
12 frekans domeni analizi,Bode eğrilerinin çizimi
13 Bode eğrilerinin yorumlanması
14 Nyquist kriteri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 3
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 2
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 3
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 3
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 5 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 30
Finalin Başarıya Oranı 70
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu HAFTALIK OLARAK OBS DEN YÜKLENİR 1. Feedback Control of Dynamical Systems, Franklin, Powell, Emami-Naeini, 4. Ed., Addison Wesley 2. MODERN KONTROL SİSTEMLERİ - Modern Control Systems (YazarlarRichard C. Dorf, Robert H. Bishop ,EditörÖ. Tolga Altınöz, ÇevirenlerEbru Karaköse, Levent Ucun, Devamını gör) 3-Otomatik Kontrol Sistemleri (Ahmet Çakanel, Bora Çavdar, Emre Özkop, Erdinç Şahin, Hilmi Zenk, Kenan Yanmaz, Mehmet Ali Usta, Oğuzhan Çakır, Onur Özdal Mengi, Ömür Akyazı, Özgür Tomak, Recep Çakmak)
Diğer Kaynaklar HAFTALIK OLARAK OBS DEN YÜKLENİR 1. Feedback Control of Dynamical Systems, Franklin, Powell, Emami-Naeini, 4. Ed., Addison Wesley 2. MODERN KONTROL SİSTEMLERİ - Modern Control Systems (YazarlarRichard C. Dorf, Robert H. Bishop ,EditörÖ. Tolga Altınöz, ÇevirenlerEbru Karaköse, Levent Ucun, Devamını gör) 3-Otomatik Kontrol Sistemleri (Ahmet Çakanel, Bora Çavdar, Emre Özkop, Erdinç Şahin, Hilmi Zenk, Kenan Yanmaz, Mehmet Ali Usta, Oğuzhan Çakır, Onur Özdal Mengi, Ömür Akyazı, Özgür Tomak, Recep Çakmak)
Materyal
Dökümanlar HAFTALIK OLARAK OBS DEN YÜKLENİR 1. Feedback Control of Dynamical Systems, Franklin, Powell, Emami-Naeini, 4. Ed., Addison Wesley 2. MODERN KONTROL SİSTEMLERİ - Modern Control Systems (YazarlarRichard C. Dorf, Robert H. Bishop ,EditörÖ. Tolga Altınöz, ÇevirenlerEbru Karaköse, Levent Ucun, Devamını gör) 3-Otomatik Kontrol Sistemleri (Ahmet Çakanel, Bora Çavdar, Emre Özkop, Erdinç Şahin, Hilmi Zenk, Kenan Yanmaz, Mehmet Ali Usta, Oğuzhan Çakır, Onur Özdal Mengi, Ömür Akyazı, Özgür Tomak, Recep Çakmak)
Ödevler KISA ÖDEVLER VERİLİR
Sınavlar 1 ADET ARA SINAV, 1 ADET LABORATUVAR SINAVI, 1 ADET YIL SONU SINAVI
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri