Ders Adı Algoritma ve Programlama I
Ders Kodu EEM-119
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ali ŞENTÜRK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgisayarın bileşenleri, programlama ve algoritma kavramları, C programının genel yapısı, değişkenler, veri tipleri, sabitler, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, makro tanımlama, fonksiyon tanımlama ve kullanımı, C programın kütüphaneler, tek ve çok boyutlu diziler, karakter dizileri (stringler)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bilgisayar ve programlamanın temel kavram ve konularını öğretmek, algoritma, akış diyagramı, sözde kod, programlama araçları, değişkenler ve sabitler giriş-çıkış işlemleri, operatörler karar yapıları, döngü kontrolleri, tek ve çok boyutlu diziler, alt programlar kullanarak C programlama dili ile öğrencilerin algoritma geliştirme, problem çözebilmelerini sağlamaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Algoritma kavramını anlamak, akış diyagramı ve sözde kod ile algoritma tasarlamak
2 Programda değişken tanımlama, ekrana yazdırma ve klavye ile veri alma işlemlerini anlamak
3 Kontrol ve döngü mantığını anlamak ve programlamada kullanmak
4 Dizi kullanımını anlamak ve dizileri kullanarak program yazmak
5 Fonksiyon mantığını anlamak ve fonksiyonlarla program yazmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, Programlama Dillerinin Tarihsel Gelişimi Algoritma ve Akış Şemaları
  Ön Hazırlık: Programlama dillerinin tarihsel gelişiminin araştırılması
2 Algoritma ve Akış diyagramı, sözde kod
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
3 Akış diyagramında giriş çıkış, ve veri türleri
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
4 Akış diyagramında karar yapıları ve döngüler
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
5 Akış diyagramında fonksiyonlar
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
6 C programlama diline giriş, derleyiciler, basit program yazma
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
7 Türler, değişkenler, basit ekrana yazma ve veri okuma, yorum, formatlı veri girişi ve veri çıkışı
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
8 Operatörler ve operatör önceliği
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
9 Mantık operatörleri, seçim ifadeleri, if-else, switch yapıları
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
10 Döngülere giriş, for, while, do-while döngüleri
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
11 Döngülerde break, continue ifadeleri
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
12 Dizilere giriş, tek boyutlu diziler, çok boyutlu diziler
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
13 Fonksiyonlar, dönüş türleri, argümanları, yerel ve global değişkenler
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
14 Önceki konuların genel tekrarı
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Fen bilimleri, matematik, bilişim teknolojileri, hesaplama-planlama yöntemleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin gerektirdiği konularda yeterli düzeyde bilgi sahibidir. 4
2 Fen bilimleri, matematik, bilgisayarlı hesaplama-planlama yöntemleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bilgileri kullanarak bir problemi tanımlar ve analiz eder. 4
3 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki problemlerin çözümü için güncel bilgiye erişir, veri tabanlarını kullanır, literatür taraması yapar. 2
4 Güncel ekipman, teknik, bilişim teknolojileri ve yöntemleri kullanarak bilgisayar ortamı veya gerçek ortamda deney tasarlar, yapar, sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. 2
5 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki problemlerin çözümünde güncel mühendislik ekipmanları, teknikleri, yöntemleri ve bilişim teknolojilerini kullanır. 3
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki problemleri çözmek için gerçekçi kısıtları göz önüne alarak modern teknik ve ekipman ve bilişim araçlarını kullanarak sistem, süreç, cihazları da içerebilen çözümler tasarlar. 3
7 Mesleki ilkelerin bilincinde ve etik sorumluluk sahibidir. Ayrımcılık yapmama, tarafsızlık gibi konularda bilinçlidir. 1
8 Süreç, sebep ve sonuçlar arasında ilişki kurar, analiz eder ve yorumlar. 4
9 Bireysel olarak veya takım halinde disiplin içi veya disiplinler arası çalışma yapar. 3
10 İnovasyon, girişimcilik, risk yönetimi, değişim gibi hususları içeren proje önerisi, planlaması ve yönetimi yapar. 2
11 Sahip olduğu teknik konularda uygun düzeyde yazılı ve sözlü iletişim becerilerine sahiptir. Bu durumlar için İngilizce dilini de kullanır. 4
12 Gelişen teknolojiyi takip eder, kullanır, mevcut teknoloji ile farkını irdeler, sürekli kendini yeniler. 3
13 Mühendislik uygulamalarının toplum, sağlık, çevre, güvenlik, ekonomi üzerindeki etkileri ve hukuki sonuçları hakkında bilgi sahibidir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 10 2 20
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 1 14
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 166    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Dr. Fahri Vatansever/Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş/Seçkin Yayınevi/ Nesne Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu Robert Lafore/Alfa yayınlarıObject Oriented Programming in C++ : by Robert Lafore/ SAMSwww.cs.wustl.edu/~schmidt/C++/ www.cplusplus.com/doc/tutorial
Diğer Kaynaklar Dr. Fahri Vatansever/Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş/Seçkin Yayınevi/ Nesne Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu Robert Lafore/Alfa yayınlarıObject Oriented Programming in C++ : by Robert Lafore/ SAMSwww.cs.wustl.edu/~schmidt/C++/ www.cplusplus.com/doc/tutorial
Materyal
Dökümanlar Dr. Fahri Vatansever/Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş/Seçkin Yayınevi/ Nesne Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu Robert Lafore/Alfa yayınlarıObject Oriented Programming in C++ : by Robert Lafore/ SAMSwww.cs.wustl.edu/~schmidt/C++/ www.cplusplus.com/doc/tutorial
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules