Ders Adı Bitki Koruma Makinaları
Ders Kodu YTM-404
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr.Davut AKBOLAT
Dersin Yardımcıları Ar. Gör. Hürkan Tayfun VAROL
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Tarımsal savaşa karar verme, tarımsal savaş yöntemleri, tarımsal ürünlere zarar veren etmenler, kimyasal ilaçlar, damla oluşumu, pülverizatör tipleri ve üniteleri ve ayarları, ilaç normu hesabı,
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı tarımsal ürünlere zarar veren hastalık ve zararlılarla mücadelede kullanılan pülverizatör ve diğer kimyasal ilaç uygulama araçlarının tanıtımı ve kullanımının öğrenilmesidir. Bu amaçla damla oluşumundan itibaren etkili ve verimli bir uygulama için gerekli bilgilerin verilmektedir.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 90
Uzmanlık/Program Dersi 10
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Tarımsal savaşın üretimdeki önemini ve tarımsal savaşta başvurulan mücadele yöntemlerini bilir.
2 Tarımsal savaşa karar vermede kullanılan kriterleri bilir.
3 Damla oluşumu ve pülverizasyon üzerine etkisini bilir. Damla büyüklüğüne göre pülverizasyon anma adlarını bilir.
4 Kimyasal ilaçlar, katkı maddeleri ve etki şekillerini bilir. Zararlı ve hastalık türlerine göre ilaç adlarını bilir. İlaçların etki şekillerini bilir.
5 Bitki koruma makinelerini çeşitli açılardan sınıflandırarak temel ünitelerini bilir.
6 Basınç enerjisi ile çalışan tarla pülverizatörlerini bilir. Yardımcı hava akımlı bahçe pülverizatörlerini bilir.
7 Sırt pülverizatörleri tipleri ve çalışma ilkelerini ve ayarlarını bilir.
8 Hava akımlı pnömatik pülverizatörleri, sisleme makinelerini ve kullanım alanlarını bilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tarımsal savaşa karar verme
2 Tarımsal savaş yöntemleri ve ilaçlar
3 Damla oluşumu
4 Damlaların byolojik etkinliği üzerine etkili faktörler
5 Pülverizatörlerin sınıflandırılması
6 Pülverizatör üniteleri- pompalar
7 Yıllık Arasınavı
8 Pülverizatör memeleri
9 Video gösterimi
10 Pülverizatör memeleri
11 Mirogranül uygulayıcıları
12 Fumigasyon ve sterlizasyon
13 Sulama sistemleri ile kimyasal uygulama
14 Tohum ilaçlama makinaları
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Ziraat Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bağlamında matematik, fen bilimleri ve mühendislik temel bilgilerini kullanarak uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 4
2 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. 5
3 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar ile girişimci ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirme yeteneğine sahiptir. 3
4 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında disiplinler arası ekip çalışmaları yürüterek makine tasarımı ve enerji yönetimine yönelik projelerde liderlik yapabilir. 4
5 Tarımsal makineleri ve tarım teknolojilerinde kullanılan sistemleri analiz ederek optimize edebilir ve üretim süreçlerinde sürdürülebilir, yenilikçi ve enerji tasarrufu sağlayan çözümleri uygulayabilir. 4
6 Tarımsal makineleri ve tarım teknolojisi araçlarının performansını değerlendirerek süreç iyileştirme ve optimizasyon çalışmaları yapabilir. 3
7 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında yenilikçi, ekonomik, sürdürülebilir ve çevre dostu tasarımlar geliştirebilir; doğal kaynakları, sağlık ve güvenliği gözeten üretim modelleri oluşturabilir. 4
8 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında CAD/CAM, simülasyon yazılımları, kontrol ve otomasyon sistemleri gibi modern teknolojileri kullanarak verimliliği artırabilir. 4
9 Tarım makinelerinin bakım, onarım ve performans testlerini planlayabilir ve uygulayabilir. 5
10 Akıllı tarım teknolojilerini ve otonom tarım makinelerini tasarlayabilir ve üretim süreçlerine dahil edebilir. 4
11 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmek amacıyla ulusal ve uluslararası teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bu gelişmeleri uygulayabilir. 1
12 Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, teknik rapor hazırlama ve sunum yapma becerisine sahiptir. 1
13 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği çözümlerinde etik değerlere, yasal düzenlemelere ve toplumsal sorumluluklara uygun davranma bilincine sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 70 5
Uygulama 2 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 1 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 2 5
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 50
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 3 2 6
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 1 6 6
Laboratuar Çalışması 3 2 6
Arazi ya da Alan Çalışması 3 2 6
Kısa Sınav 3 2 6
Araştırma 3 2 6
Rapor Yazma/Rapor sunumu 3 2 6
Vaka İncelemesi 3 2 6
Staj 3 2 6
Uygulama/Materyal Hazırlama 3 2 6
Tez Çalışması 3 2 6
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu -Bitki koruma makineleri, Abdulkadir Yağcıoğlu, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayını, 2008-İZMİR -Tarımsal Savaş Mekanizasyonu, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayını, 1999-ADANA -Davut Akbolat, Ders sunuları, PPT-2025 -İnternet kaynakları ve siteleri - Yaycep videoları
Diğer Kaynaklar -Bitki koruma makineleri, Abdulkadir Yağcıoğlu, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayını, 2008-İZMİR -Tarımsal Savaş Mekanizasyonu, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayını, 1999-ADANA -Davut Akbolat, Ders sunuları, PPT-2025 -İnternet kaynakları ve siteleri - Yaycep videoları
Materyal
Dökümanlar -Bitki koruma makineleri, Abdulkadir Yağcıoğlu, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayını, 2008-İZMİR -Tarımsal Savaş Mekanizasyonu, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayını, 1999-ADANA -Davut Akbolat, Ders sunuları, PPT-2025 -İnternet kaynakları ve siteleri - Yaycep videoları
Ödevler Belli aralıklarla öğrencilerin ödevlendirilerek bir sonraki konuya hazırlanmalarını sağlamak
Sınavlar Belli aralıklarla birkaç soruluk sözlü kısa sınavlarla işlenen konuları pekiştirmek ve konuların daha iyi izlenmesini sağlamak
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tarımsal savaşa (ilaçlamaya) başlamak için dikkate alınacak kriterler; Ekonomik zarar eşiği, ekonomik zarar düzeyi ve genel denge durumu kavramlarının incelenmesi
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Sunu ve sunuda yeralan şekiller ile konu açıklamaları, zararlı türleri ve bitki çeşitlerine göre sayısal örnekler gösterme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Örneğin; meyve çeşitlerinden elma türü için mücadele yapmayı gerektiren zararlı sayısına örnekler gösterme gibi.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri