Ders Adı Tarımsal Savaşta Biyoteknolojik Yöntemler
Ders Kodu YBT-402
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Erhan KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Tarımsal zararlılarla mücadelede Bacillus thungiensis, RNAi, CRISPR vd yöntemlerin uygulama yöntemleri ve uygulamada kullanımları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ekonomik olarak yetiştiriciliği yapılan bitkilerde zararlı olan bitki hastalıkları, yabancı otlar, böcekler ve diğer arthropodların biyoteknolojik yöntemlerle mücadelesinde kullanılan yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanmasında pratiklerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 60
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Bacillus thungiensis'in bioteknolojik mücadelede böceklere karşı kullanımını öğrenir.
2 RNAi'nın bioteknolojik mücadalede bitki hastalıkları, böcekler ve yabancı otlara karşı kullanımını öğrenir.
3 CRISPR'ın bioteknolojik mücadalede bitki hastalıkları, böcekler ve yabancı otlara karşı kullanımını öğrenir.
4 Bitki hastalık ve zararlıları ile yararlı organizmaların tanısında kullanılan moleküler yöntemleri öğrenir
5 Proteazların bioteknolojik mücadelede böceklere karşı kullanımını öğrenir
6 Hastalık, zararlı ve yabancı otlarda transgenik bitkilere dayanıklılık ve dayanıklılık yönetimini öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bitki Zararlıları hakkında genel bilgiler
2 Tarımsal Zararlılarla Mücadele Yaklaşım Örnekleri
3 Böceklerle Mücadelede Transgenik Bt (Bacillus thuringiensis)
4 Hastalık, zararlı ve yabancıotlarda RNAi mekanizmaları
5 Böceklerle mücadelede RNAi
6 Bitki hastalıklarının mücadelesinde RNAi
7 Bitki hastalıklarının mücadelesinde RNAi
8 Yabancı otların mücadelesinde RNAi
9 Zararlılara karşı proteazların kullanımı
10 CRISPR-Cas Keşfinin Tarihçesi
11 CRISPR-Cas Sistemlerinin Farklı Sınıfları
12 Patojen veya Hastalık Yönetimi için CRISPR (Cas) Sistemi
13 Böceklere Yönelik CRISPR Tabanlı Genetik Kontrol Stratejileri ve pratikte kullanımı
14 Yabancı ot mücadelesi için CRISPR (Cas)
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. 2
2 Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. 2
3 Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. 1
4 Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. 1
5 Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. 1
6 Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. 1
7 Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. 1
8 Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. 1
9 Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. 1
10 Genetik mühendisliği konularında bilgi ve tecrübe edinir. 1
11 Gen aktarım yöntemleri ve prensipleri konularında bilgi ve tecrübe kazanır. 1
12 Transgenik organizmaların üretimi ve tespiti konularında bilgi sahibi olur. 1
13 Tarımsal üretimin geliştirilmesi konusunda öğrendiği bilgi ve tecrübeleri iş hayatına yansıtma noktasında beceri kazanır. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 112    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu .............
Diğer Kaynaklar .............
Materyal
Dökümanlar .............
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules