Ders Adı Meteoroloji
Ders Kodu YKT-101
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf Uçar, Prof. Dr. Atılgan Atılgan, Prof. Dr. Ahmet Ertek, Prof. Dr.Ulaş Şenyiğit, Prof. Dr. Sema Kale, Doç. Dr. Hasan ÖZ, Dr. Öğr. Üy. H. İbrahim Yılmaz
Dersin Yardımcıları Emre Topcu Birand Özsoy
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Atmosferin Yapısı ve Özellikleri. Sıcaklık, Hava Basıncı ve Rüzgar. Nem ve Basınç Eğrileri. Bulutlar ve Yağış. Hava Kütleleri, Cephe Sistemleri ve Meteorolojik Rasatlar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dünyamızı çevreleyen atmosfer içinde oluşan bütün olayları ve değişimleri inceleyen ve bu olayların hangi koşullar altında ortaya çıktığını ve bunların tarımsal üretime olan etkilerini öğretmek.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Meteorolojinin tarımdaki önemini kavrayabilme ;
2 İklim elemanlarının ölçüm tekniklerini ve ifade şekillerini belirleyebilme;
3 Meteoroloji elemanlarının tarımdaki yeri ve önemini açıklayabilme;
4 İklim elemanlarının tarımsal faaliyetlere olan doğrudan ve dolaylı etkilerini kavrayabilme;
5 Bitkisel ve hayvansal üretim için gerekli teknik koşulların sağlanmasında hava olaylarının etkilerini göz önünde tutabilme;
6 Meteoroloji değerlerinin işleme ve değerlendirme tekniklerini açıklayabilme;
7 Tarımsal meteoroloji parametrelerini ve bunların aralarındaki ilişkileri açıklayabilme;
8 Bilinçli bir tarımsal üretim yapılmasında, meteorolojinin önemini açıklayabilme;
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Meteorolojiye giriş
  Ön Hazırlık: 1-8. slaytlar
2 Atmosferin Yapısı ve Özellikleri
  Ön Hazırlık: 8-13. slaytlar
3 Atmosferin katları, Güneş ve Dünya
  Ön Hazırlık: 14-27. slaytlar
4 Sıcaklık, Sıcaklık, Sıcaklık
  Ön Hazırlık: 28-37. slaytlar
5 Hava Basıncı, Hava Basıncı, Hava Basıncı
  Ön Hazırlık: 38-57. slaytlar
6 Rüzgar, Rüzgar, Rüzgar
  Ön Hazırlık: 58-72. slaytlar
7 Rüzgar, Rüzgar, Rüzgar
  Ön Hazırlık: 73-83. slaytlar
8 Nem, Nem, Nem, Nem
  Ön Hazırlık: 84-97 slaytlar
9 Bulutlar,Bulutlar,
  Ön Hazırlık: 98-116. slaytlar
10 Yağış Yağış Yağış
  Ön Hazırlık: 117-139. slaytlar
11 Yağış Yağış Yağış
  Ön Hazırlık: 140-159. slaytlar
12 Hava Kütleleri ve Cephe Sistemleri
  Ön Hazırlık: 160-168. slaytlar
13 Meteorolojik Rasatlar
  Ön Hazırlık: 169-176. slaytlar
14 Genel Tekrar
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda, yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi ve yetkinliği. 1
2 Alanındaki mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerek duyulan metot, teknik ve araçları seçebilmek için teorik bilgi kazanımı. 1
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki saha problemlerinin çözümünde uygun analizleri yapabilme, modeller geliştirme, gerekli teknolojileri etkin bir şekilde kullanma ve üretime dayalı uygulamaları gerçekleştirme becerisi. 3
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, eldeki olanaklar ve mevcut durumu dikkate alarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
5 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık geliştirme. 3
6 Toprak ve Bitki Besleme konularında tasarım, deney düzenleme, saha çalışmaları yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme ve bu verileri yorumlama becerisi. Alanında etkili rapor yazma, yazılı raporları anlama, üretim raporları hazırlama, sunum yapabilme ve açık, anlaşılır talimatlar alıp verme becerisi. 3
7 Hem bireysel olarak hem de grup çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilme ve işbirliği yapabilme yeteneği. Yaşam boyu öğrenmeye dair farkındalık geliştirerek, bilgiye ulaşma, bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip etme ve sürekli gelişim sağlama becerisi. 4
8 Türkçe dilinde sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olmak. 1
9 Tarım ekosistemiyle ilgili doğal kaynakların tanınması, korunması, planlanması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur. Bu kapsamda ekosistem ile toprağın temel özellikleri arasındaki ilişkilere dayalı uzmanlık alanlarında Lisansüstü Eğitim ve Akademik Kariyer için temel bilgiye sahip olur. 1
10 Toprak verimliliğini artırmaya yönelik sürdürülebilir uygulamaları benimser ve uygular. İklim değişikliğinin toprak, bitki ve su üzerindeki etkilerini değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir. Erozyon kontrolü ve arazi kullanımı planlamasında bilimsel yöntemleri kullanarak çözümler üretir. Toprak kirliliği, tuzluluk, çoraklaşma gibi çevresel sorunları analiz eder ve önleyici tedbirler geliştirir. 1
11 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak. 1
12 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının çevresel, ekonomik ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, sürdürülebilirlik ve hukuksal sonuçlarını fark edebilme yeteneği. 1
13 Alan uygulamalarında kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlara uygun hareket edebilme becerisi. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 87    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Çeşitli kaynaklarla zenginleştirilmiş power point sunusu
Diğer Kaynaklar Çeşitli kaynaklarla zenginleştirilmiş power point sunusu
Materyal
Dökümanlar Çeşitli kaynaklarla zenginleştirilmiş power point sunusu
Ödevler Belli aralıklarla öğrencilere anlatılan konularla ilgili ödevler verilerek konuyu daha iyi kavramalarını sağlamak
Sınavlar Ara ve yılsonu sınavı ile işlenen konuları hatırlatma
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules