Ders Adı Bitki Besleme
Ders Kodu YTO-405
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bitki için mutlaka gerekli makro ve mikro besin elementlerinin her birinin alınış formu; metabolizması; noksanlık ve fazlalıklarıyla ilgili belirtilerin açıklanması; beslenme bozukları için çözüm önerilerinin verilmesi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacını Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü Öğrencileri’ne Bitki Beslemenin temel ilkeleri, besin maddelerinin her biriyle ilgili ayrıntılı bilgilerin kazandırılması, bitkideki işlevleri, aralarındaki etkileşimlerin, uygulama tekniklerinin öğretilmesi oluşturmaktadır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 70
Destek Dersi 70
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 70
Aktarılabilir Beceri Dersi 70
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Toprak ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenir ve bunları kişisel becerileri ile birleştirir
2 Toprak ve Bitki Besleme konularında bilgiye ulaşma, anlama ve kullanma yeteneği kazanır
3 Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi kazanır
4 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır
5 Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir
6 Mesleki konularda sorunları tanımak, karar vermek ve çözümlenmesi konularında insiyatif kullanır
7 Toprak ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur
8 Toprak verimliliği ve gübreleme konularında bilgilenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş-Bitki beslemenin tarihçesi
2 Mutlak gerekli bitki besin elementleri-Bitki besin elementlerinin alınımında genel ilkeler
3 Bitki beslemede azot alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
4 Bitki beslemede fosfor alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
5 Bitki beslemede potasyum alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
6 Bitki beslemede kükürt alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
7 Bitki beslemede kalsiyum alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
8 Bitki beslemede magnezyum alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
9 Bitki beslemede demir alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
10 Bitki beslemede çinko alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
11 Bitki beslemede mangan alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
12 Bitki beslemede bor alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
13 Bitki beslemede bakır, molibden alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
14 Bitki beslemede sodyum ve klor alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Ziraat Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bağlamında matematik, fen bilimleri ve mühendislik temel bilgilerini kullanarak uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 3
2 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. 3
3 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar ile girişimci ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirme yeteneğine sahiptir. 4
4 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında disiplinler arası ekip çalışmaları yürüterek makine tasarımı ve enerji yönetimine yönelik projelerde liderlik yapabilir. 5
5 Tarımsal makineleri ve tarım teknolojilerinde kullanılan sistemleri analiz ederek optimize edebilir ve üretim süreçlerinde sürdürülebilir, yenilikçi ve enerji tasarrufu sağlayan çözümleri uygulayabilir. 2
6 Tarımsal makineleri ve tarım teknolojisi araçlarının performansını değerlendirerek süreç iyileştirme ve optimizasyon çalışmaları yapabilir. 2
7 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında yenilikçi, ekonomik, sürdürülebilir ve çevre dostu tasarımlar geliştirebilir; doğal kaynakları, sağlık ve güvenliği gözeten üretim modelleri oluşturabilir. 5
8 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında CAD/CAM, simülasyon yazılımları, kontrol ve otomasyon sistemleri gibi modern teknolojileri kullanarak verimliliği artırabilir. 5
9 Tarım makinelerinin bakım, onarım ve performans testlerini planlayabilir ve uygulayabilir. 1
10 Akıllı tarım teknolojilerini ve otonom tarım makinelerini tasarlayabilir ve üretim süreçlerine dahil edebilir. 1
11 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmek amacıyla ulusal ve uluslararası teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bu gelişmeleri uygulayabilir. 1
12 Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, teknik rapor hazırlama ve sunum yapma becerisine sahiptir. 1
13 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği çözümlerinde etik değerlere, yasal düzenlemelere ve toplumsal sorumluluklara uygun davranma bilincine sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 80
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 116    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Kacar, B., Katkat, V., 2007. Bitki Besleme. Nobel Yay. 659 s. Marschner, H. 1988. Mineral Nutrition of Higher Plants. Acad. Pres. 889 s. Mengel, K., Kirkby, E.A. 1982. Principles of Plant Nutrition. Bern-Switzerland. 655s
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules