Ders Adı Kartoğrafya
Ders Kodu YTO-205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Levent BAŞAYİĞİT
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Fuat KAYA
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Harita ve harita çeşitleri, haritaların kullanım alanları, haritaların okunması, harita ölçeği, uzunluk ve alan ölçümleri, harita elemanları ve simgeleri, harita çizim teknikleri, hava fotoğrafları ve sınıflandırılması, hava fotoğraflarının yorumlanması, projeksiyon sistemleri,
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Haritanın oluşturulması, harita yapım tekniği ve haritanın kullanımı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 30
Uzmanlık/Program Dersi 70
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Toprak ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenir ve bunları kişisel becerileri ile birleştirir
2 Toprak ve Bitki Besleme konularında bilgiye ulaşma, anlama ve kullanma yeteneği kazanır
3 Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi kazanır
4 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır
5 Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir
6 Mesleki konularda sorunları tanımak, karar vermek ve çözümlenmesi konularında insiyatif kullanır
7 Toprak ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur
8 Toprak verimliliği ve gübreleme konularında bilgilenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kartografyanın tanımı, tarihsel gelişimi
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay.
2 Harita ve Harita çeşitleri
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
3 Topoğrafik haritalar ve yorumları
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
4 Arazi şekillerinin (topografik yapının) haritada gösterimi
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
5 Haritaların kullanımı
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
6 Projeksiyon sistemleri
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
7 Harita yapımının temel ilkeleri
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
8 Ölçekler ve genel özellikleri
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
9 Harita üzerinde mesafe ve alan ölçülmesi
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
10 Grafik ve diyagramlar
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
11 Kabartma görünümler
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
12 Hava fotoğrafları ve çeşitleri
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
13 Foto yorumlamanın temel ilkeleri
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
14 Hava fotoğraflarının yorumlanması
  Ön Hazırlık: Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda, yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi ve yetkinliği. 4
2 Alanındaki mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerek duyulan metot, teknik ve araçları seçebilmek için teorik bilgi kazanımı. 3
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki saha problemlerinin çözümünde uygun analizleri yapabilme, modeller geliştirme, gerekli teknolojileri etkin bir şekilde kullanma ve üretime dayalı uygulamaları gerçekleştirme becerisi. 5
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, eldeki olanaklar ve mevcut durumu dikkate alarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
5 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık geliştirme. 5
6 Toprak ve Bitki Besleme konularında tasarım, deney düzenleme, saha çalışmaları yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme ve bu verileri yorumlama becerisi. Alanında etkili rapor yazma, yazılı raporları anlama, üretim raporları hazırlama, sunum yapabilme ve açık, anlaşılır talimatlar alıp verme becerisi. 3
7 Hem bireysel olarak hem de grup çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilme ve işbirliği yapabilme yeteneği. Yaşam boyu öğrenmeye dair farkındalık geliştirerek, bilgiye ulaşma, bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip etme ve sürekli gelişim sağlama becerisi. 5
8 Türkçe dilinde sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olmak. 2
9 Tarım ekosistemiyle ilgili doğal kaynakların tanınması, korunması, planlanması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur. Bu kapsamda ekosistem ile toprağın temel özellikleri arasındaki ilişkilere dayalı uzmanlık alanlarında Lisansüstü Eğitim ve Akademik Kariyer için temel bilgiye sahip olur. 1
10 Toprak verimliliğini artırmaya yönelik sürdürülebilir uygulamaları benimser ve uygular. İklim değişikliğinin toprak, bitki ve su üzerindeki etkilerini değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir. Erozyon kontrolü ve arazi kullanımı planlamasında bilimsel yöntemleri kullanarak çözümler üretir. Toprak kirliliği, tuzluluk, çoraklaşma gibi çevresel sorunları analiz eder ve önleyici tedbirler geliştirir. 1
11 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak. 1
12 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının çevresel, ekonomik ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, sürdürülebilirlik ve hukuksal sonuçlarını fark edebilme yeteneği. 1
13 Alan uygulamalarında kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlara uygun hareket edebilme becerisi. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 93    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar:Atilla Sesören, 1999. Mart Matbacılık. Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
Diğer Kaynaklar Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar:Atilla Sesören, 1999. Mart Matbacılık. Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
Materyal
Dökümanlar Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar:Atilla Sesören, 1999. Mart Matbacılık. Bilgin, T., 1987. Genel Kartografya I. Istanbul Univ. Yay
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules