Ders Adı Mezuniyet Tez Çalışması II
Ders Kodu YTE-452
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Bahri Karlı
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilimsel araştırma yöntemi, veri toplama yöntemleri, veri analiz yöntemleri, bilimsel rapor yazım kuralları, etkili sunum teknikleri, bireysel araştırma, seminer sunumları, tez yazımı.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Alanındaki herhangi bir konuda, sorun ve hipotezleri belirleme, veri toplama, analiz, sentez, yorumlama ve çözüm önerileri ortaya koyma aşamalarını içeren bir araştırma yapabilecek deneyimi edinmek, topluluk önünde sunum ve bilimsel savunma becerisi edinm
2 Alanındaki herhangi bir konuda, sorun ve hipotezleri belirleme, veri toplama, analiz, sentez, yorumlama ve çözüm önerileri ortaya koyma aşamalarını içeren bir araştırma yapabilecek deneyimi edinmek, topluluk önünde sunum ve bilimsel savunma becerisi edinm
3 Alanındaki herhangi bir konuda, sorun ve hipotezleri belirleme, veri toplama, analiz, sentez, yorumlama ve çözüm önerileri ortaya koyma aşamalarını içeren bir araştırma yapabilecek deneyimi edinmek, topluluk önünde sunum ve bilimsel savunma becerisi edinm
4 Alanındaki herhangi bir konuda, sorun ve hipotezleri belirleme, veri toplama, analiz, sentez, yorumlama ve çözüm önerileri ortaya koyma aşamalarını içeren bir araştırma yapabilecek deneyimi edinmek, topluluk önünde sunum ve bilimsel savunma becerisi edinm
5 Alanındaki herhangi bir konuda, sorun ve hipotezleri belirleme, veri toplama, analiz, sentez, yorumlama ve çözüm önerileri ortaya koyma aşamalarını içeren bir araştırma yapabilecek deneyimi edinmek, topluluk önünde sunum ve bilimsel savunma becerisi edinm
6 Alanındaki herhangi bir konuda, sorun ve hipotezleri belirleme, veri toplama, analiz, sentez, yorumlama ve çözüm önerileri ortaya koyma aşamalarını içeren bir araştırma yapabilecek deneyimi edinmek, topluluk önünde sunum ve bilimsel savunma becerisi edinm
7 Alanındaki herhangi bir konuda, sorun ve hipotezleri belirleme, veri toplama, analiz, sentez, yorumlama ve çözüm önerileri ortaya koyma aşamalarını içeren bir araştırma yapabilecek deneyimi edinmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Genel değerlendirme
2 Analiz aşaması
3 Analiz aşaması
4 Analiz aşaması
5 Analiz aşaması
6 Yazım aşaması
7 Yazım aşaması
8 Yazım aşaması
9 Yazım aşaması
10 Yazım aşaması
11 Yazım aşaması
12 Yazım aşaması
13 Kontrol aşaması
14 Genel değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bitkisel ve hayvansal üretim tekniğini öğrenme ve uygulama becerisi 1
2 Tarımsal üretimle ilgili araç-gereç ve donanımları tanıtma, kullanabilme becerisi 1
3 Genel ve tarım ekonomisi ile ilgili kavramları tanıma, anlama, konularına bütüncül yaklaşım kazanımı 1
4 Üretim- Ekonomi ilişkisini kavrama, kıt faktörleri en uygun şekilde kullanma becerisi 2
5 Faydayı maksimum yapmak için uygun seçenekleri uygulayabilme ve çözümleme yeteneği 2
6 Ekonominin temel prensiplerini tarımda uygulayarak üretimi artırma yollarını öğrenmek, uygulayabilme kazanımı 1
7 Alanı ile ilgili kaynaklara ulaşabilme, verileri toplama ve değerlendirme becerisi 4
8 Sorunları tanıyabilme, analiz etme ve çözümleme becerisi 4
9 Eleştirel ve analizci düşünme becerisi 5
10 Projeler üretme, uygulama ve değerlendirme yeteneği 5
11 Üretici örgütlerini tanıma, yeni organizasyonlar yapma becerisi 1
12 Disiplinler arası ekip çalışmasına katılım yeteneği 5
13 Üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği, iletişim ve eğitimi geliştirme becerisi 1
14 Mesleki etik değerlere sahip olma ve bunları titizlikle uygulama bilinci 4
15 Sosyal alanda bilgi ve beceri artırma, önder olma kapasitesini kazanım 4
16 Kendine güvenen, akılcı ve bilimi rehber edinen kişilik ve kimlik kazanımı 4
17 Toplumla uyumluluğu, yaratıcı yetenekleri geliştirme, kültürel birikimi sağlama 3
18 Dinamik, yenilikçi, üretken, uzlaşıcı birey olarak sürekli eğitimi önemseme 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 60 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 40
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 2 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 80    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Seçilen konu ile ilgili üretilmiş çeşitli makale ve raporlar
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri