Ders Adı Balıkçı Gemileri ve Donanımı
Ders Kodu SUM-7409
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof.Dr. Yıldız BOLAT
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Balıkçı Gemilerinin işlev ve Amaçları, Sularımızdaki Balıkçılık ve Balıkçı Teknelerinin Özellikleri, Balıkçı Gemilerinin Yapımında Kullanılan Yapı Malzemeleri ve Özellikleri, Avladıkları Su Ürünlerine Göre Balıkçı Teknelerinin Özellikleri, Endüstriyel Balıkçılık
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Balıkçılık Nedir? Balıkçılıkta uygulanan teknikler nelerdir? Nerede? Nasıl balıkçılık yapılmalıdır? Balıkçılıkta üretimi artıran faktörler nelerdir? Bu ilkeler doğrultusunda; Balıkçı Gemilerinin İşlev ve amaçlarına göre sınıflandırılması, Av sahalarının özellikleri ve su ürünleri türlerine göre balıkçı gemilerinin donanımlarının belirlenmesi, Ülkemizdeki ve dünyadaki balıkçılık aktiviteleri nelerdir? Endüstriyel balıkçılık ve ülkemizin bu tip balıkçılıktaki konumu ve nedenleri, Açık deniz balıkçılığının önemi ve balıkçı gemi donanımları nasıl tasarımlanmalıdır?
No Dersin Kazanımları  
1 Balıkçılık Nedir? Balıkçılıkta uygulanan teknikler nelerdir? Nerede? Nasıl balıkçılık yapılmalıdır? Balıkçılıkta üretimi artıran faktörler nelerdir? Bu ilkeler doğrultusunda; Balıkçı Gemilerinin İşlev ve amaçlarına göre sınıflandırılması, Av sahalarının özellikleri ve su ürünleri türlerine göre balıkçı gemilerinin donanımlarının belirlenmesi, Ülkemizdeki ve dünyadaki balıkçılık aktiviteleri nelerdir? Endüstriyel balıkçılık ve ülkemizin bu tip balıkçılıktaki konumu ve nedenleri, Açık deniz balıkçılığının önemi ve balıkçı gemi donanımları nasıl tasarımlanmalıdır?
2 Gemi türleri ve sınıflandırılmasını yapabilir.
3 Balıkçı gemilerinin temel yapı elemanlarını tanımlayabilir.
4 Balıkçı gemileri donanımı ve güverte üstü ekipmanlarını tanımlayabilir
5 Avcılıkta kullanılan balıkçı gemilerini tanımlayabilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
0 Gemiler ve gemi türleri
0 balıkçı gemileri temel yapıları-1
0 balıkçı gemileri temel yapıları-2
0 Küçük çaplı balıkçılık ve gemileri
0 Uzatma tekneleri
0 Olta tekneleri
0 Algarna, dreç, beam trol tekneleri
0 Trol tekneleri
0 Gırgır Tekneleri
0 Mekanize olta tekneleri
0 Gemicilik terimleri
0 Balıkçı gemilerinde Güvenlik
0 Dümen sistemleri
0 Gemi motorları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sucul ortam ve Su Ürünleri Mühendisliği alanlarıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, 1
2 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Su Ürünleri Mühendisliği problemlerine uygulayabilme, 1
3 Doğal ortamdaki avcılık, yetiştiricilik, işleme ve muhafaza süreçlerinde gerekli olan mühendislik yeteneklerine (inceleme, gözlem, ölçme, hesaplama, projeleme, yorumlama, problem çözme, sunum vb.) sahip olmak, 3
4 Bilgiye ulaşma, iletişim, veri toplama bilgisayar kullanarak kayıt, sınıflandırma istatistik analiz, grafikleme, tablolama raporlandırma yeteneklerine sahip olmak, 2
5 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme, 2
6 Herhangi bir yabancı dilde yayınlanmış genel ve mesleki dokümanları inceleyip anlayabilmek, bu metinler üzerinde değerlendirmeler yapabilmek, yazı rapor düzenleyebilmek, 2
7 Sorgulayıcı ve araştırıcı olma, bilgiye ulaşma, analitik düşünme ve tasarım yapabilme, 4
8 Yetiştiriciliği yapılan su ürünleri türlerinde yavru üretimi, bakım, besleme, sağlığını koruma hastalık teşhis ve tedavi yöntemlerini bilmek ve sahada uygulamak, 1
9 Temel işleme, muhafaza ve kalite kontrolü kurallarını bilmek ve bunların sahaya uygulamasını yapabilmek, 1
10 Su kaynaklarında kalite ve kirlenme, koruma kontrol, kaynakların sürdürülebilir yönetimi konularında çalışmalar yapabilmek, 1
11 Su Ürünleri alanında araştırma, inceleme, üretim, yetiştiricilik, işleme, hastalık tedavisinde kullanılan teknik cihazları, ölçüm aletlerini kullanabilmek, 1
12 Su ürünleri ile ilgili kurumsal organizasyonları, yürürlükteki mevzuatı ve bu mevzuatın pratik uygulamalarını bilmek, 3
13 Su kaynakları, su canlıları, yetiştiricilik, işleme, avlama konularında proje hazırlayıp bu projeleri uygulayabilmek, bu projelerde görev almak, 5
14 Su ürünleri konularında işletme yönetimi ve organizasyonunu, araştırma, yetiştiricilik, avcılık, işleme, muhafaza pazarlama bağlamında danışmanlık, sorumlu mühendislik ve yöneticilik yapabilmek, 5
15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, yorumlayıcı düşünebilme, elde edilen bilgi ve sonuçları analiz edebilme, bilgi gözlem ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, problemlere alternatif çözümler üretmek. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 10
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 66    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Ders notları, sunumlar, videolar
Diğer Kaynaklar Ders notları, sunumlar, videolar
Materyal
Dökümanlar Ders notları, sunumlar, videolar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri