Ders Adı Su Kuşları Sürüngen ve Memelileri
Ders Kodu SUM-7257
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç.Dr.Salim Serkan GÜÇLÜ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Su kuşları, sürüngen ve memelileri ile diğer karasal omurgalı hayvanlar ve balıklarla karşılaştırılması, martı, karabatak, gelincik, su yılanları, timsahlar, kurbağalar, su kaplumbağaları, su samurları, yunuslar, balinalar, fokların önemleri üreme alanları ve davranışları, üretim çalışmaları, dünyada ve Türkiye’de yetiştiriciliği, su ürünleri açısından önemi verilecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders kapsamında; su kuşları, sürüngen ve memelileri ile diğer karasal omurgalı hayvanlar; balıklarla karşılaştırılması yapılacaktır. Bunların akuvatik ortamları ve balıklarla ilişkileri daha yakından incelenecektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Omurgalı canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar
2 Nesli tükenmekte olan sucul omurgalı gruplarını ayırt eder,koruma ve kontrol için gerekli bilgileri sunabilir.
3 Sucul omurgalı gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir
4 Sucul kuşlar sürüngenler ve memeli grupları ayırt eder
5 Sucul omurgalıların ekonomik ve ekolojik önemini açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Deniz memelileri, kuş ve sürüngenlere genel bir bakış, ülkemiz ve dünyadaki durumları
2 Ülkemizdeki sulak alanlar, özel deniz koruma bölgelerinin tanıtımı, Sucul canlıların korunması ile ilgili yönetmelik ve yasalar, Ülkemizde yapılan yönetim planları hakkında bilgi verilmesi
3 Yunusların genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri
4 Balinaların genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri
5 Fokların genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri
6 Su Samurlarının genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri
7 Sucul kurbağaların genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri
8 Vize sınavı-Foklar, Balinalar, Yunuslar, Ülkemizdeki deniz memelilerinin durumu, korunmaları, IUCN statüleri
9 Deniz Kaplumbağalarının genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri
10 Sucul Yılanların genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri
11 Su Kuşlarının genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri-1
12 Su Kuşlarının genel tanıtımı, Ülkemizde görülen türlerinin sistematikteki yeri, Anatomileri, Fizyolojileri, Habitatları, Korunma durumları, IUCN statüleri-2
13 Ülkemizde görülen Deniz memelisi kayıtları, Bunların ortamdan alınması ve incelenme süreçleri, konu ile ilgili kuruluşların görevleri
14 Deniz memelisi gösteri merkezlerinin ülkemizde ve dünyadaki durumları, Hayvan hakları kapsamında değerlendirilmeleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sucul ortam ve Su Ürünleri Mühendisliği alanlarıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, 3
2 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Su Ürünleri Mühendisliği problemlerine uygulayabilme, 2
3 Doğal ortamdaki avcılık, yetiştiricilik, işleme ve muhafaza süreçlerinde gerekli olan mühendislik yeteneklerine (inceleme, gözlem, ölçme, hesaplama, projeleme, yorumlama, problem çözme, sunum vb.) sahip olmak, 2
4 Bilgiye ulaşma, iletişim, veri toplama bilgisayar kullanarak kayıt, sınıflandırma istatistik analiz, grafikleme, tablolama raporlandırma yeteneklerine sahip olmak, 1
5 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme, 1
6 Herhangi bir yabancı dilde yayınlanmış genel ve mesleki dokümanları inceleyip anlayabilmek, bu metinler üzerinde değerlendirmeler yapabilmek, yazı rapor düzenleyebilmek, 1
7 Sorgulayıcı ve araştırıcı olma, bilgiye ulaşma, analitik düşünme ve tasarım yapabilme, 1
8 Yetiştiriciliği yapılan su ürünleri türlerinde yavru üretimi, bakım, besleme, sağlığını koruma hastalık teşhis ve tedavi yöntemlerini bilmek ve sahada uygulamak, 1
9 Temel işleme, muhafaza ve kalite kontrolü kurallarını bilmek ve bunların sahaya uygulamasını yapabilmek, 1
10 Su kaynaklarında kalite ve kirlenme, koruma kontrol, kaynakların sürdürülebilir yönetimi konularında çalışmalar yapabilmek, 4
11 Su Ürünleri alanında araştırma, inceleme, üretim, yetiştiricilik, işleme, hastalık tedavisinde kullanılan teknik cihazları, ölçüm aletlerini kullanabilmek, 1
12 Su ürünleri ile ilgili kurumsal organizasyonları, yürürlükteki mevzuatı ve bu mevzuatın pratik uygulamalarını bilmek, 1
13 Su kaynakları, su canlıları, yetiştiricilik, işleme, avlama konularında proje hazırlayıp bu projeleri uygulayabilmek, bu projelerde görev almak, 1
14 Su ürünleri konularında işletme yönetimi ve organizasyonunu, araştırma, yetiştiricilik, avcılık, işleme, muhafaza pazarlama bağlamında danışmanlık, sorumlu mühendislik ve yöneticilik yapabilmek, 1
15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, yorumlayıcı düşünebilme, elde edilen bilgi ve sonuçları analiz edebilme, bilgi gözlem ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, problemlere alternatif çözümler üretmek. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 3 15
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 3 3
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 84    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu ALPBAZ, A. 2005, Su Ürünleri Yetiştiriciliği Alp Yayınları. İzmir. 548 s. ANONİM. 2006. Dünyada ve Türkiye’de Biyolojik Çeşitlilik ve Koruma. Tuba, Çevre Araştırma Grubu Raporları. TUBA RAP. No:13. ANKARA. 174 S. AYVAZ, Y., KIR, İ., TABUR, M.A., ÖZAN.,S.T. 2006, Omurgalı Hayvanlar Sis.Lab.Klavuzu. S.D.Ü. F.E.F. Yay. No: 2. Isparta. 114 s. KURU, M., 1999. Omurgalı Hayvanlar. Palme Yay. Ankara.841 s. SØRANSAN, A.N., TRIBE, D.E.1991. Production Sci. of Aquatic Animals.Crustacean, Molluscs, Amphibian and Retiles.Elsevier Pub.Tokyo. 244 p. DEMİRSOY, A., 1997a. Omurgalılar /Amniyota. Cilt III, Kısım I.H. Ü. F.F. Biyoloji Böl. Ankara.684 s. DEMİRSOY, A., 1997b. Omurgalılar /Amniyota. Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler. Cilt III, Kısım II. H.Ü. F.F. Biyoloji Böl. Ankara.941 s.
Diğer Kaynaklar ÖKTAY, M. 1988. OMURGALI HAYVANLARIN KARŞILAŞTIRALI ANATOMİLERİ. İstanbul Üni.Yay. 3489. İst.Üniv.Fen Fak. Basımevi. İSTANBUL. 384s. KARATAŞ, M.2010. Balık Biyolojisi Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınları. Ankara. 498 s.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler 1 ödev
Sınavlar 2
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri