Ders Adı Meyvecilikte Sık Dikim Bahçe Sistemleri
Ders Kodu a641ee8ca809433cb3
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 2-Fatma YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Giriş. Sık dikim bahçe nedir? Sık dikimli bahçelerin avantaj ve dezavantajları nelerdir? Bölge seçimi ve arazi hazırlığı. Dikim sıklığı ve ağaçların düzenlenmesi. Anaç ve çeşit seçimi, fidan kalitesi. Sık dikim sistemlerinde kullanılan anaçlar. Sık dikim bahçe sistemlerinde kullanılan terbiye sistemleri. Sık dikimli bahçelerde budama teknikleri. Sık dikimli bahçelerde gübreleme ve sulama. Sık dikimli bahçelerde destek sistemleri. Hangi dikim sistemi en iyisidir? Sık dikim sistemlerinin ekonomik analizi. Dünyada sık dikim elma yetiştiriciliği.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı sık dikim meyve yetiştiriciliğinin genel prensiplerini öğretmektedir.
No Dersin Kazanımları  
Hafta Konular  
1 Giriş. Sık dikim bahçe nedir? Sık dikimli bahçelerin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
2 Bölge seçimi ve arazi hazırlığı
3 Dikim sıklığı ve ağaçların düzenlenmesi
4 Anaç ve çeşit seçimi, fidan kalitesi
5 Sık dikim sistemlerinde kullanılan anaçlar.
6 Sık dikim sistemlerinde kullanılan anaçlar.
7 Sık dikim bahçe sistemlerinde kullanılan budama ve terbiye sistemleri
8 Sık dikim bahçe sistemlerinde kullanılan budama ve terbiye sistemleri
9 Sık dikimli bahçelerde budama teknikleri
10 Sık dikimli bahçelerde destek sistemleri
11 Sık dikimli bahçelerde gübreleme ve sulama
12 Sık dikim sistemlerinin ekonomik analizi
13 Sık dikim elma yetiştiriciliği
14 Öğrenci ödev konularının sunulması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 167    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Barritt, H.B., 1992. Intensive orchard manangement. Good Fruit Grower.
Diğer Kaynaklar Forshey, C.G., Elfving, D.C., Stebbins, R.L., 1992. Training and Pruning Apple and Pear Trees. ASHS, 113 South West Street, Suite 400 Alexandria, Virginia Öz, F., Büyükyılmaz, M., Burak, M., 1995. Bodur Meyve Yetiştiriciliği. Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü, Yalova. Childers, N.F., Morris, J.R., Sibbet, G.S., 1995. Modern Fruit Science. Horticultural Publications. Gainesville, Florida.
Materyal
Dökümanlar Dönem başında kaynak ders kitaplarının temini.
Ödevler Ders notları yanında, öğrencilerden dersle ilgili konularda kısa ödevler hazırlamaları beklenir.
Sınavlar Ödev, Vize ve Final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)