Ders Adı Meyvecilikte Klon Anaçların Çoğaltımı
Ders Kodu a0dc7a5a1e954981a4
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Klon anaçlar ülkemiz meyveciliğinde tam yerini alamamasına rağmen, dünyada bu konuda yapılan çalışmalar oldukça fazla olup, fidan eldesinde de bu anaçlar kullanılmaktadır. Klon anaçlarından tamamına yakını vegetatif üretim metotlarından daldırma, çelik ve doku kültürü ile çoğaltılmaktadır. Bu dersimizde, M27, M9, M26, M7, MM 106, MM 111, MM 109, Quince A, CTS 212, Quince C, Mahlep SL-64, Mazzard F-12/1, Pixy, Myrobalan B, Myrobalan GF-31, Commen Mussel, Hansen 2168, GF-43 gibi elma, armut, kiraz, vişne, erik ve şeftaliye anaç olarak kullanılan klon anaçların çoğaltım metodlarını inceleyeceğiz.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste meyve yetiştiriciliğinde kullanılan klon anaçların üretim metodları öğretilecektir.
No Dersin Kazanımları  
Hafta Konular  
1 Klon anaç nedir? Klasik anaçlardan farkı nedir?
2 Klon anaçların ülkemiz meyveciliğinde kullanım durumu
3 Klon anaçların meyveciliği gelişmiş ülkelerde kullanım durumu
4 Meyvecilikte klon anaç zorunluluk mudur?
5 M27, M9, M26, M106 gibi elma klon anaçlarının çoğaltılması
6 Quince A, Quince C ve B29 gibi armut anaçlarının çoğaltılması
7 Gisela 5, Gisela 6, MaxMa 14 gibi kiraz anaçlarının çoğaltılması
8 Pixy, Myrobalan B, Myrobalan GF-31, Commen Mussel, Hansen 2168, erik anaçlarının çoğaltılması
9 GF serisindeki şeftali ve badem anaçlarının çoğaltılması
10 Stool-bed daldırma sisteminin anaçlık parsel olarak oluşturulması
11 Stool-bed daldırma sisteminden yıllık köklü anaç çeliğinin üretimi
12 Ceviz anaçlarının doku kültürü ile çoğaltılması
13 Kiraz anaçlarının doku kültürü ile çoğaltılması
14 Tarışma ve Final
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 5
Ödev 3 15
Devam 14 20
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 2 10
Atölye 0 0
Seminer 1 10
Arazi Çalışması 4 20
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum 1 2 2
Proje 2 2 4
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 4 2 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Meyvecilikte Anaç Çoğaltım Metodları
Diğer Kaynaklar Bitki Çoğaltımı (Üretimi) The American Horticultural Society), Editor-in Chief; Alan TOOGOOD
Materyal
Dökümanlar Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği, Çeviri; Prof.Dr. Nurettin KAŞKA, Prof.Dr. Muhsin YILMAZ
Ödevler Bir M9 klonundan stoolbed sistemiyle 10.000 adet köklü çelik eldesini anlatınız Ceviz de doku kültürü yoluyla anaç üretimini hazırlayınız
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)