| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:26.03.2024 18:30:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | ATA-260 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdülkadir DEVECİOĞLU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Öğrencilere Atatürk?ün liderlik ve inkılap anlayışını onun ırkçılık dışı milliyetçilik ve dünya barışı için çabalarını ve Türkiye?nin modernizasyonu hususundaki çabalarını kavratmak. | Dersin İçeriği | Eğitim, kültür, sosyal ve ekonomik alanlardaki Milli Mücadele, Atatürk?ün hayatı, Türk İnkılabının stratejisi, Siyasi, sosyal ve kültürel ve hukuk alandaki inkılapları ve bu inkılapların oluş sürecini anlatır. Atatürk dönemindeki iç ve dış siyasi olayları Atatürk?ün dünya barışı için çabaları. Atatürk ilkelerine ve ülkeye olan iç ve dış tehditlere karşı gençliği uyarmak ve Türkiye?nin jeopolitik konumu hakkında bilgi vermek. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.06.2021 14:13:00) | | 1) Türk İnkılâbının gerekçeleri ile birlikte doğru bir şekilde anlaşılması
| | 2) Türk İnkılâbı ve onun ortaya koyduğu değerlerin benimsenmesi ve korunması
| | 3) Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilme yeteneğini kazandırma
| | 4) Sosyal Politika, Siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak
| | 5) Farklı kaynaklardan bilgi yönetimi ve analizi becerilerini elde edebilme yeteneği
| | 6) Yeni durumlara ve gelişmelere adapte olmaya, yeni fikirleri üretmeye, problem çözmeye, karar verme, takım çalışması, kişiler arası ilişki becerilerine, liderlik becerilerine sahip olmak
| | 7) Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırma
| | 8) Diğer ülkelerin kültürlerini ve geleneklerini anlamak
| | 9) Girişimci ruhuna sahip olmak
| | 10) Etik değerlere sahip olmak |
| | | |
|
| |