| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Uzaktan Öğretim) | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 17:08:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | ATA-160 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Sonay DOSTUÇOK | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Atatürk’ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek | Dersin İçeriği | Osmanlının çöküş sebeplerine genel bir bakış, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna giden yol, Osmanlı’nın son dönemindeki fikir akımları, Mondros mütarekesi sonrasında ülkenin karşı karşıya kaldığı durum ve Atatürk’ün Samsun yolculuğu, Milli Mücadelenin ilk adımı, Milli güçler ve Misak-ı Milli, TBMM’nin kurulması, savaşın idaresini ele alması ve Batı Cephesindeki savaşlar, Büyük Taarruz ve zafer. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:10.02.2021 10:58:00) | | Osmanlı Devleti'ni çöküşe götüren sebepleri kavrar | | İnkılap, Islahat kavramlarını tanımlayabilir. | | I.Dünya Savaşı'nın sebep ve sonuçlarını değerlendirebilir. | | Milli Mücadeleyi tanımlayabilir. | | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir. | | Tarihi olayları yorumlayarak bugünü değerlendirebilir. | | Ortak değerlerde birleşerek, birlik beraberlik düşüncesi kazanır. | | Geçmişten dersler çıkararak, bugünü anlar, geleceğe dair bakış açısı oluşturur. | | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini kavrar. | | Farklı disiplinler arasında ilişki kurar. |
| | | |
|
| |