| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Ziraat Fakültesi Tarımsal Biyoteknoloji | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:17.01.2023 14:50:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | KIM-0106 | Genel Kimya ll | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Temel kimyasal bilgileri ve bu bilgileri orman endüstri mühendisliği problemlerine uygulamayı öğrenmek | Dersin İçeriği | Atomun yapısı, Madde özellikleri ve ölçümü, Periyodik cetvel, Molekül yapısı ve bağlanma, Kimyasal bileşikler, Kimyasal bağlar, Kimyasal reaksiyonlar, Gazlar, Sıvılar, Çözeltiler, Sulu çözelti kimyası, Çekirdek kimyası, Dört laboratuar çalışması | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Program Dersi | 70 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 70 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 70 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 70 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.01.2023 14:56:00) | | Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. | | Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. | | Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. | | Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. | | Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. | | Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. | | Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. | | Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | | Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. |
| | | |
|
| |