| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Uzaktan Öğretim) | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:26.03.2024 15:10:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | TDS-208 | Halk Sağlığı | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Dr. Kübra Ağırkaya | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Birey, aile ve topluma sağlığın korunması, devam ettirilmesi ve geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi, hasta bireylerin evde bakım ve tedavisi, hastalık veya rahatsızlıktan sonra rehabilitasyona yardımcı olmaktır. | Dersin İçeriği | Halk Sağlığı ile ilgili kavramlar, Epidemiyolojisi Tanımlar, Sağlık Hizmetlerinin ve Halk Sağlığı Tarihsel Gelişimi, Halk Sağlığının Amaç, Rol ve Görevleri, Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisi, Sağlık Düzeyini Belirleyen Epidemiyolojik Ölçütler | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Program Dersi | 40 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:26.03.2024 15:18:00) | | Öğrenciler, hastalık yayılımını ve kontrol stratejilerini anlamaları için gerekli temel bilgileri açıklayabilir | | Öğrenciler, sağlık sistemlerinin organizasyonu ve sağlık politikalarının toplum sağlığına etkileri gibi konular açıklayabilir | | Öğrenciler, toplum sağlığını etkileyen faktörleri açıklayabilir | | Öğrenciler, aşı programları, obezite önleme stratejileri, bağımlılıkla mücadele programları gibi toplum sağlığını rehabilite edici konuları açıklayabilir | | Öğrenciler, epidemiyolojik araştırmaların nasıl yürütüleceği konusunda bilgi sahibi olur |
| | | |
|
| |