of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Gönen Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:06.02.2025 22:38:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
CHM-3108
Çağrı Merkezi İleri Satış Teknikleri
3,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğr.Gör Elvan ERÖKSÜZ UYSAL
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ GÖNEN MESLEK YÜKSEKOKULU
E-Posta
elvanuysal@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
12:00-13:00
İş Telefonu
0 246 214 71 90
Dersin Amacı/Hedefleri
Bu dersin amacı çağrı merkezlerinde satışla ilgili temel kavramları açıklamak ve değişik satış yöntemlerini ve satış sürecini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Çağrı merkezlerinde tele-satışla ilgili temel kavramlar açıklanarak, müşteri itirazlarını etkin bir şekilde yönetebilmek,tele-satış yapabilmek ve müşteri ile telefonda etkili iletişim kurabilmektir.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Program Dersi
0
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:09.02.2025 23:52:00)
DK1
Satış kavramını ve satış sürecinin temel dinamiklerini kavrayarak, farklı satış kanallarını ve bu kanalların kullanımını öğrenir; ayrıca, çağdaş satış yaklaşımlarını analiz ederek, çeşitli müşteri tiplerine uygun satış stratejileri geliştirme becerisi kazanır.
DK2
Tele satışın temel kavramlarını ve yöntemlerini öğrenerek, gelen çağrıya satış ve arama yaparak satış tekniklerini uygulayabilir; ayrıca, başarılı bir telesatışçının sahip olması gereken özellikleri ve görevlerini analiz ederek, etkili telesatış stratejileri geliştirme becerisi kazanır.
DK3
Satış sürecinin etkin yönetim ilkelerini öğrenerek, telesatış süreçlerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanır; müşteri odaklı satış stratejileri geliştirerek başarılı bir telesatış süreci yönetmeyi öğrenir.
DK4
Çağrı merkezlerinde satış sürecinde 'script' kullanımının önemini kavrayarak etkili konuşma senaryoları oluşturabilir; bankacılık, finansman ve sigortacılık hizmetlerinin çağrı merkezleri aracılığıyla satış süreçlerini analiz edebilir; ayrıca, telekomünikasyon ve bilgi teknolojileri hizmetlerinin çağrı merkezi satış stratejilerini öğrenerek sektörel farklılıklara uygun satış teknikleri geliştirme becerisi kazanır.
DK5
Çağrı merkezlerinde sağlık ve turizm sektörüne yönelik satış süreçlerini analiz ederek sektörel ihtiyaçlara uygun satış stratejileri geliştirebilir; ayrıca, satış ekiplerinin yönetiminde kullanılan temel yöntemleri öğrenerek ekip motivasyonu, performans değerlendirme ve verimlilik artırma konularında yetkinlik kazanır.