of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Gönen Meslek Yüksekokulu Mimari Dekoratif Sanatlar
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.01.2024 12:23:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
MDS-3107
Dekoratif Süsleme
4,0
3,5
4,0
1. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Ayşegül ACAR
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı/Hedefleri
Serbest şekillendirme yöntemiyle, kili şekillendirme, kurutma ve fırınlama aşamalarını kapsayacak şekilde uygulamalar yaparak form oluşma, bu sayede de tasarım ögelerinin kavratılması amaçlanmıştır.Seramik alanının gerektirdiği gereklerin göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Seramik sanatı hakkında genel bilgi. Seramik formların şekillendirilmesinde kullanılan çamurun şekillendirme için yoğurularak hazırlanması. Sucuk tekniği ile şekillendirme .Sucuk tekniği ile yapılan çalışmanın sonuçlanması. Plaka yöntemi ile şekillendirme. Plaka yöntemiyle açılan seramik yüzey üzerine temel sanat ögelerinden çizgi, nokta, doku v.s. araştırılıp uygulanması. Yapılan seramik formların pişiriminin yapılması. Bisküvi pişirimi yapılan seramik formların sır pişiriminin yapılması. Seramik sanatı ile ilgili çalışan sanatçıların yapıtlarının irdelenmesi.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Program Dersi
100
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
100
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
100
Aktarılabilir Beceri Dersi
100
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:16.01.2023 15:17:00)
DK1
Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir.
DK2
Seramik çamurunun yoğurmayı öğrenir.
DK3
Çamurunun şekillendirme yöntemlerinden çimdikleme yöntemini öğrenir.
DK4
Öğrencilerin üç boyut algısını geliştirmek, ince motor becerilerini desteklenir.
DK5
azırladığı taslağı çözümler.Hazırladığı eskiz taslağını şekillendirmede kullanılan yöntemlere göre saptayabilecektir.
DK6
Eskizi çözümler.Eskizini üç boyutlu formlara uygulayabilir.
DK7
Tasarım gerekliliklerine göre, tasarımınıuygulayabilecektir.
DK8
üç boyutlu seramik şekillendirmesini oluştururken; bu alanda çalışan sanatçıların çalışmalarınıda irdeler.
DK9
Tasarımını uygulayabilecektir.