| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:05.01.2024 15:31:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | ORN-805 | Doğa Turizmi ve Doğa'da Hayatta Kalma Teknikleri | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr. Gör. İsa Yavilioğlu | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Doğa turizmi ve rekreasyonun kuramsal çerçevesini, ilkelerini ve uygulamalarını öğrenmek | Dersin İçeriği | Turizmle ilgili temel kavramlar, gelişme ve eğilimler, Turizmin etkileri, Ormancılıkta turizmin yeri ve önemi, Ormancılık ve turizm sektörleri arasındaki etkileşimler, Doğa turizmi ve rekreasyon kavramları, Dünyada ve Türkiye?de doğa turizminin gelişimi, Doğa turizminin kaynakları, Etkinlik çeşitleri, Doğa turisti profili, Doğa turizminin ekolojik, sosyal ve ekonomik boyutları, Doğa turizmi planlaması, Rekreasyonel taşıma kapasitelerinin belirlenmesi, Rekreasyonel değer belirleme yöntemleriAv Turizmi, Av turizminin sosyal ve ekonomik katkıları | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 60 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 40 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.06.2025 08:24:00) | | Öğrenciler, ekoturizm tanımını, paydaşlarını ve hangi ilkelerle yürütülmesi gerektiğini bilir. | | Öğrenciler, Dünyada ve Türkiye’de doğa turizm pazarını ve türlerini bilir. | | Öğrenciler, ülkemiz tabiat turizm potansiyelini çok yönlü ifade edebilir. | | Öğrenciler, ekoturizm türlerinden olan dağ, mağara, yayla, termal, kırsal, akarsu ve göl, doğa yürüyüşü, botanik ve yaban hayatı gözlemciliği, av turizmi, kuş gözlemciliği konularında güncel ve bilimsel bilgiye sahip olur. | | Öğrenciler, ekoturizmin eğilimleri hususunda bilgi sahibidir. | | derste anlatılan ülkemizin illerini içeren kültürel, ormancılık, turizm konularını bilir. |
| | | |
|
| |