| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:27.09.2024 18:16:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | GIT-3231 | Bilişim Teknolojisi ve Yapay Zekanın Temelleri | 3,0 | 2,5 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Selçuk Yılmaz | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu | E-Posta | selcukyilmaz@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 15:00 - 17:00 | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Bu ders, kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlayabilmek, kendini iyi tanımanın önemini kavrayarak, toplumu tanımada ki anlamının belirtilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca daha önce bilgisayar ve bilgi teknolojileri alanında herhangi bir bilgi ve/veya deneyime sahip olmayan öğrenciye bilgi teknolojileri hakkında genel bir giriş bilgisi vermek, öğrenciyi bilgi çağına hazırlamaktır. Dersi tamamlayan öğrenci çağdaş bilgi toplumunda veri ve bilginin önemi ve sorumlulukları ve veri güvenliği hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca, öğrenciler işletim sistemleri, kelime işlemciler, sunu, hesap tabloları, Internet ve eposta konuları öğrenecek ve bu alanla ilintili araç ve uygulamaları etkin bir şekilde kullanabilecektir. | Dersin İçeriği | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri Örgüt içi İletişim süreci Yazılı İletişim İletişimde kullanılan teknolojik araçlar Bilişim sistemleri, sistem ve uygulama yazılımlarının temelleri Veri girişi, işlenmesi, saklanması, çıktıya dönüşümü ve iletişimi Windows ortamı; öğrenme yönetim sistemi; internet uygulamaları; uygulama yazılımlarının kullanımı: kelime işleme, elektronik tablolama, sunum yaratma, uygulamalar arasında entegrasyon ve veri paylaşımı. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Program Dersi | 10 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 50 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:25.01.2025 12:53:00) | | Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını ayırdedebilir | | Normallik ve anormallik boyutunda kişilik özelliklerini oluşumlarını ve gelişimlerini birleştirebilir. | | Yaratıcılık ve sıra dışı düşünce becerisini ortaya koYabilir. | | Yapay Zeka Tanımı, Tarihçesi ve Temel Kavramları konuları hakkında bilgi sahibi olur. | | Yapay Zeka Türleri ve Uygulama Alanları hakkında bilgi sahibi olur |
| | | |
|
| |