of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Evde Hasta Bakımı
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:26.04.2025 14:40:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
EHB-3174
Eleştirel Düşünme (Alan Dışı Seçmeli)
3,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Doç. Dr. İnan GÜMÜŞ
Dersin Yardımcıları
-
Ofis Yeri
Uluborlu Selahattin Karasoy MYO
E-Posta
inangumus@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
Perşembe 10.30-12.00
İş Telefonu
02465312622
Dersin Amacı/Hedefleri
Bu ders, öğrencilerin düşünmenin ve özellikle de felsefi düşüncenin ne olduğunu kavramasını amaçlar. Felsefi düşüncenin temel özelliklerinden biri olan eleştirel düşünmenin ne olduğu ve özellikleri öğrenilmeye çalışılır. Ders süresince öğrencilere, günlük yaşamda ve akademik çalışmalarda eleştirel düşünme becerileri kazandırılır.
Dersin İçeriği
Eleştirel düşünce dersi, düşünmenin ve felsefece düşünmenin ne olduğunu ve özelliklerini geniş bir çerçevede ele alıp kapsar. Ders, öncelikle öğrencilere eleştirel olma ve eleştirel düşünme örneklerini içine alacak bir çerçeve sunmaya çalışır. Felsefece düşünce ve eleştirel düşünme arasında bir ilişki kurularak çeşitli eleştirel düşünme örnekleri ortaya konularak incelenir. Felsefe tarihinden kimi örnekler ile eleştirel düşünme örnekleri gösterilir.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
0
Uzmanlık/Program Dersi
0
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
30
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
70
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:26.04.2025 18:01:00)
DK1
Eleştirel düşünme ile doğru akıl yürütmenin değeri ve hayatımızdaki işlevini bilir.
DK2
Eleştirel ve analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir.
DK3
Eleştirel ve analitik düşünmenin temel süreçlerini yorumlayabilir.
DK4
Farklı türden argümanları tanır, ayırt eder ve temel muhakeme hatalarını tespit eder.
DK5
Dilin tartışma açısından yanlış kullanımlarına dayanmayan argümanları oluşturur.