| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı (Uzaktan Öğretim) | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:13.03.2025 15:02:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | BPR-102 | Görsel Programlama I | 4,0 | 3,5 | 5,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç. Dr. Hanife ÇİVRİL | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu | E-Posta | hanifecivril@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 02462147003 | Dersin Amacı/Hedefleri | 1. Öğrencilerin, Visual Studio geliştirme ortamını ve temel bileşenlerini etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak. 2. Temel C# programlama yapıları (değişkenler, koşullar, döngüler, diziler) ile mantıksal algoritmalar geliştirmelerini sağlamak. 3. Kullanıcı arayüzü bileşenlerini (formlar, kontroller, kapsayıcılar, menüler) kullanarak etkileşimli masaüstü uygulamaları tasarlamalarını sağlamak. 4. Veri giriş ve çıkış işlemlerini gerçekleştirmeleri için temel kontrolleri ve olay yönetimini öğrenmelerini sağlamak. 5. Farklı programlama bileşenlerini bir araya getirerek işlevsel ve kullanıcı dostu uygulamalar geliştirmelerini teşvik etmek. | Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilerin Visual Studio geliştirme ortamında temel programlama becerileri kazanmasını amaçlamaktadır. Kullanıcı arayüzü tasarımı, temel kontroller, değişkenler, koşul yapıları ve döngüler ele alınarak uygulamalar geliştirilmektedir. Liste ve seçim kontrolleri, kapsayıcı bileşenler, menüler ve diyalog pencereleri ile kullanıcı etkileşimi artırılmaktadır. Diziler ve veri yapıları işlenerek veri yönetimi öğretilmekte, görsel bileşenler ve olay yönetimi ile işlevsel uygulamalar geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ders, teorik anlatımlar ve çevrim içi uygulamalarla desteklenmektedir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Teorisi Uzaktan Öğretim Uygulaması Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:14.03.2025 14:53:00) | | Visual Studio geliştirme ortamını etkin bir şekilde kullanarak, form tabanlı bir uygulama geliştirme sürecini yönetir. | | Temel programlama yapıları (değişkenler, koşullu ifadeler, döngüler, diziler) ve kullanıcı arayüzü bileşenlerini bir araya getirerek işlevsel masaüstü uygulamaları oluşturur. | | Olay yönetimi ve kullanıcı etkileşimini sağlayan kontrolleri (Button, TextBox, ListBox, ComboBox vb.) kullanarak dinamik ve etkileşimli uygulamalar geliştirir. | | Görsel bileşenleri (PictureBox, ProgressBar, Timer vb.) ve kapsayıcı kontrolleri (TabControl, GroupBox, Panel vb.) kullanarak kullanıcı dostu ve düzenli arayüzler tasarlar. | | Diyalog pencereleri (ColorDialog, FontDialog, OpenFileDialog vb.) ve menü bileşenlerini (MenuStrip, ContextMenuStrip, ToolStrip vb.) kullanarak etkileşimli uygulamalar geliştirir. |
| | | |
|
| |