| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Posta Hizmetleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:07.10.2023 18:44:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | POS-3217 | Çevre Koruma | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Dr. Rıfat Yıldırım | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | cihanozgur@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Doğal ve yapay çevrede ortaya çıkan çevre sorunlarının ve doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanım gerekliğinin nedenlerinin anlaşılması, çevre politikası oluşturmada izlenecek metotların tanınması, ulusal ve uluslararası çevrecilik akımlarının öğrenilmesi ve çevreye karşı duyarlı bir birey olmanın gereğine motivasyon sağlanması. | Dersin İçeriği | Çevre sorunlarının ortaya çıkışı, insan-doğa ilişkileri, uluslararası ilişkiler, dünyadaki ve Türkiye’deki çevrecilik akımları, çevre yönetimi ve örgütlenme, dünyada kabul gören çevre politikaları ve Türkiye’deki çevre politikaları ile mevcut çevre mevzuatı.Dünyadaki çevre ile ilgili sözleşmeler | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:11.01.2024 10:55:00) | | Çevre, çevre kirliliği ve çevre eğitimi gibi çevre ile ilgili temel kavramları ve kapsamını öğrenmek, | | Çevre sorunlarının ortaya çıkışına sebep olan etmenleri öğrenmek, | | Çevre sorunlarına sebep olan etmenlerin ortadan kaldırılmasını veya etkilerinin azaltılmasını sağlayacak uygulamaları/yöntemleri öğrenmek, | | Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum, kuruluşları ve örgütleri tanımak, | | Çevre politikası oluşturmanın ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak, | | Çevresel etkilerin değerlendirilme esaslarını tanımak, | | Doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanım esaslarını öğrenmek, | | Çevreye duyarlı ve çevre bilincine sahip bir birey haline gelmek. |
| | | |
|
| |