of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri (Uzaktan Öğretim)
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:16.04.2025 12:05:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
ISY-207
Pazarlama
3,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
ÖĞR. GÖR. DR. BETÜL OKUDUR SABUNCU
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
ISUBU/ Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu
E-Posta
betulsabuncu@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
Salı 13.55-15.35
İş Telefonu
02462147021
Dersin Amacı/Hedefleri
Pazarlama biliminin temel kavram, ilke ve stratejilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı ve modern pazarlama anlayışı, Pazar ve pazarlama çevresi, stratejik pazarlama Yönetimi, Pazarlama bilgi sistemi, pazarlar ve Tüketici davranışları, Hedef pazarın seçimi ve pazar bölümlendirme, Mal kararları ve yönetimi, Fiyat kararları ve yönetimi, Dağıtım kararları ve yönetimi, Tutundurma kararları ve yönetimi
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
70
Uzmanlık/Program Dersi
30
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:16.04.2025 15:36:00)
DK1
Pazarlama biliminin temel kavram, ilke ve kuramlarını tanımlar.
DK2
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejilerini uygular.
DK3
Pazarlama karması (4P) elemanlarını öğrenir ve bu konuda stratejiler geliştirir.
DK4
Pazarlama araştırma sürecini (veri toplama türleri, veri kaynakları, analiz yöntemleri) ve pazarlama bilgi sistemini öğrenir.
DK5
Pazarlama karması elemanlarını ayrıntılı olarak öğrenerek, mal çeşitleri ve özellikleri, fiyatlandırma şekilleri, dağıtım türleri ve tutundurma faaliyetlerini analiz edebilir.