of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Uzaktan Öğretim)
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:14.01.2025 13:56:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
ISY-207
Pazarlama
3,0
3,0
3,0
3. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr. Gör. Kemal GÜLAY
Dersin Yardımcıları
-
Ofis Yeri
 
E-Posta
kemalgulay@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
02462147023
Dersin Amacı/Hedefleri
Öğrencileri sağlık hizmetlerinde pazarlama alanındaki güncel bilgi ve beceriler ile donatmak, gerek kamu, gerekse özel sağlık kuruluşlarında rekabet avantajı kazandırmaya yönelik ilgili yönetim kademelerine hazırlamak. Bunu yerine getirirken de yalnızca operasyonel işlemlerin sınırlamasında kalmamak, fakat aynı zamanda stratejik bir bakış açısı kazandırmak.
Dersin İçeriği
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama dersinde sağlık hizmetleri piyasası ve bir ürün olarak sağlık, rekabet ve rekabetçi piyasa yapılanması, sağlık kuruluşlarında pazar konumlandırması, marka yönetimi, pazarlama stratejileri üzerinde belirleyici sistem unsurlarının tanımlanması, pazarlama karması ve her bir pazarlama karmasına ilişkin rekabetçi stratejilere yer verilecektir.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
0
Uzmanlık/Program Dersi
0
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
100
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:22.01.2025 13:41:00)
DK1
Öğrenci pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklar
DK2
Pazar türlerini sınıflandırır.
DK3
Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayları ve
değişimleri (dijitalleşme dahil) eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla
değerlendirir.
DK4
Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
DK5
Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme